۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
شهید مطهری تئوریسین بزرگ انقلاب بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: آیت‌الله مطهری، تئوریسین بزرگ انقلاب اسلامی بود.

مجتبی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه آیت‌الله مطهری تئوریسین بزرگ انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: شهید مطهری به خوبی مبانی انقلاب اسلامی را تشریح و بیان کرد.

وی ادامه داد: با حمایت‌ها و راهنمایی‌های امام راحل (ره) از آثار شهید مطهری، در دهه‌های بعد اندیشه‌های این عالم بزرگ در بین جوانان نشر پیدا کرد و امروز از ثمرات این اندیشه‌ها بهره‌مند می‌شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با تاکید بر بازخوانی اندیشه‌های شهید مطهری گفت: با بازخوانی اندیشه‌های استاد مطهری و سایر اندیشمندان و با ادامه‌دادنِ راه شخصیت‌های بزرگی مانند آیت‌الله جوادی‌آملی و مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی که آثارشان امروز در دسترس جوانان است، می‌توان این اندیشه‌ها را بهتر و بیشتر به عمل نزدیک کرد.

جعفری ضمن تبریک روز معلم به اساتید و معلمان اظهار کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم تمام و کمال از اندیشه‌های شهید مطهری استفاده کرده‌ایم که شاهد تمدن نوین اسلامی باشیم؛ همچنین باید توجه داشت که رهبر معظم انقلاب نیز بر این مطلب تاکید بسیار دارند.

وی تصریح کرد: جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی، باید بیش از پیش معارف اهل بیت علیهم‌السلام را که به زبان شهید مطهری جاری شد، مورد استفاده قرار دهیم؛ معارف دینی و اسلامی ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد. با توجه به تحولاتی که امروز در عرصه بین‌المللی شاهد هستیم دور از انتظار نیست که شاهد ایجاد تمدن نوین اسلامی در جامعه باشیم.

کد خبر 572371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.