۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
کوین مارکت‌کپ ریپل را فریبکار خواند

وبسایت مرجع جمع‌آوری کننده داده های بازار کریپتو، یعنی CoinMarketCap (CMC) تصویری از یک بازی را به اشتراک گذاشته است که بازیکنان را ملزم می‌کرد در میان دارایی‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین، BNB، اتر، ریپل و غیره، فریبکار را پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که این توئیت بحث برانگیز اکنون حذف شده است، اما به اندازه کافی توانست بحث و جدالی طولانی مدت را درباره دارایی‌های معرفی شده در این بازی میان جامعه رمزنگاری توئیتر ایجاد کند. به گفته CMC، در میان این ارزها، XRP فریبکار بود، زیرا کیفیت یک ارز دیجیتال واقعی را ندارد و توسط یک مرجع مرکزی اداره و کنترل می‌شود: دیگر کوین‌های موجود در این لیست، غیرمتمرکز هستند و اساساً کریپتوهای مردمی به شمار می‌آیند.

این بیانیه خشم بسیاری از طرفداران ریپل (XRP) را برانگیخته است. آنها معتقدند CMC با این کار تعصب خود علیه این رمز ارز را نشان می‌دهد. در همین راستا، یکی از کاربران یادآور شد که چگونه این وب‌سایت آمار حجم معاملات XRP را در اوایل سال ۲۰۱۸ بدون هیچ گونه هشداری از بازارهای کره حذف کرد. به علاوه، آنها CMC را به ایجاد FUD با انگیزه‌های پنهان متهم می‌کنند.

کاربر دیگری نیز CoinMarketCap را متهم کرد که برای بیش از دو سال اطلاعات اشتباه در مورد XRP را در صفحه رسمی خود قرار داده است. این واقعیت که هولدینگ بایننس مالک اصلی CoinMarketCap است نیز باعث شده است که برخی با بررسی BNB بپرسند که آیا این ارز غیرمتمرکز است یا خیر. در همین حال، کسانی هم در جامعه کریپتو هستند که معتقدند ادعای CMC درست بوده است. به گفته آنها، با استناد به پرونده در حال جریان ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد اینکه آیا ریپل یک ارز رمزنگاری شده است یا اوراق بهادار ثبت نشده، این ادعا چندان هم دور از واقعیت نیست.

کوین مارکت‌کپ ریپل را فریبکار خواند

عذرخواهی CoinMarketCap

پس از آن زمان، CoinMarketCap با اعلام اینکه به شایستگی هیچ ارز دیجیتالی توجهی ندارد، به خاطر انتشار این توئیت حذف شده، از جامعه رمزنگاری عذرخواهی کرد. در توییت عذرخواهی توضیح داده شده است که یکی از اعضای جدید تیم به اندازه کافی با سیاست‌های داخلی ما در مورد اظهار نظر در مورد پروژه‌ها آشنا نبوده است هدف ما این است که با حفظ بی‌طرفی، اجازه دهیم الگوریتم‌ها درباره همه چیز صحبت کنند.

کد خبر 572257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.