نرخ بیکاری در استان به ۹.۵ درصد کاهش یافت/۱۷۲ واحد تولیدی احیا شد

معاون اقتصادی استاندار اصفهان گفت: براساس آمارها در برگشت واحدهای تولیدی حدود ۱۷۲ واحد راکد و نیمه فعال استان در طول پنج ماه گذشته به احیا شدند که موجب ایجاد اشتغال مناسبی در استان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیررضا نقش امروز _یکشنبه یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱_ در سی و سومین جشنواره استانی امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید همزمان با روز جهانی کارگر در سالن شهید بهشتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: آسیب شناسی و بررسی‌ها ما را در بحث هماهنگی‌ها برای حمایت از تولید همراهی می‌کند که موجب حمایت از کارگر نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی اساس بحث اقتصادی استان است، ادامه داد: با بررسی موشکافانه و تغییر و تحول‌هایی که در دولت جدید رخ داده است، انتظار می‌رود مشکلات مرتفع شود و ما هم به عنوان مجموعه حاکمیتی استان مسیر را در مباحث بیمه‌ای و امنیت شغلی و بهداشتی کارگران هموار خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان به عنوان یک استان صنعتی و استانی که مقام دوم را در صنعت کشور دارد و ۱۱ درصد ارزش افزوده کشور در بخش صنعت از این استان شکل می‌گیرد. قابل ذکر است که مسائل و مشکلات و چالش‌ها در رأس تصمیم گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های استان قرار خواهد گرفت.

نقش اضافه کرد: اشتغال، بیکاری و رفع آن مورد توجه همه دولتمردان بوده است، امسال موضوع اشتغال یک میلیون نفری در کشور مطرح شده که سهم استان اصفهان ۸۰ هزار شغل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از هدف گذاری ۶۰ هزار شغل جدید، حدود ۴۳ هزار شغل در استان محقق شد که هدف گذاری بالایی است. اگر وحدت، همدلی و هماهنگی که بین فعالان اقتصادی، کارفرمایان و افسران جبهه جنگ اقتصادی با رزمندگان این جبهه رخ دهد به اهداف خود دست خواهیم یافت.

به گفته معاون اقتصادی استاندار، باید سرمایه گذاری و امنیت کسب و کار را تسهیل کنیم که در این راستا حرکت‌هایی آغاز شده البته با مطلوبیت فاصله داریم.

نقش ادامه داد: در شش ماه گذشته بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار صنایع استان در قالب تبصره ۱۸ قرار گرفته است که امیدواریم در سفر رئیس جمهور به اصفهان عدد بالایی برای این اقدام در نظر گرفته شود. آمادگی داریم در این مسیر کمک شایانی به صنعت کنیم زیرا اثر مستقیمی بر امنیت شغلی کارگران و رفع تعهدات کارفرمایان دارد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل هفته‌ای دو جلسه در استانداری اصفهان برگزار می‌شود و ۶۷۰ پرونده از آذرماه گذشته تاکنون در این ستاد مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان، ادامه داد: براساس آمارها در برگشت واحدهای تولیدی حدود ۱۷۲ واحد راکد و نیمه فعال استان در طول پنج ماه گذشته به احیا شدند که موجب ایجاد اشتغال مناسبی در استان شد.

نقش با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد از افراد تحصیل کرده استان بیکار هستند، گفت: نرخ بیکاری از ۱۱.۴ درصد در سه ماهه سوم در آذرماه سال گذشته در انتهای اسفندماه به حدود ۹.۵ درصد رسیده که دو درصد کاهش نرخ بیکاری را در استان شاهد بودیم.

کد خبر 572234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.