۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
درختان منطقه۲ سم‌پاشی شد

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از اتمام مرحله نخست سم‌پاشی درختان این منطقه با ۳۷۰تانکر دوهزارلیتری خبر داد و گفت: مرحله دوم سم‌پاشی منطقه دو، طبق برنامه‌ریزی سازمان پارک‌ها و فضای سبز از اوایل خردادماه آغاز شده است و تا بیست‌وپنجم خردادماه ادامه خواهد داشت.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته به‌منظور حفاظت از درختان و مبارزه با آفات نباتات توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز موضوع سم‌پاشی درختان مطرح شد، اظهار کرد: از بیستم فروردین‌ماه مرحله نخست سم‌پاشی فضای سبز منطقه دو آغاز شد که در این مرحله سم‌پاشی تمام درختان سطح این منطقه، خیابان‌های اصلی و فرعی، کوچه‌ها، پارک‌ها و محوطه درختی با حدود ۴۰۰ لیتر سم، سم‌پاشی شد.

وی با بیان اینکه سم‌پاشی مرحله اول منطقه دو با ۳۷۰ تانکر دو هزار لیتری این اقدام به پایان رسید، افزود: در این مرحله، سم‌پاشی بیشتر قسمت‌های تنه و شاخه‌های اصلی درختان، تاج درختانی همچون نارون علیه آفاتی مثل برگ‌خوار، شته، شپشک خونی، سوسک چوب‌خوار شاخک بلند و پروانه زنبور مانند انجام گرفت.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت عملیات سمپاشی، این فعالیت با رعایت ایمنی کامل از ساعت از ساعت ۲۳ تا ۶ انجام گرفت تا مشکلی برای شهروندان وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: مرحله دوم سم‌پاشی منطقه دو طبق برنامه‌ریزی سازمان پارک‌ها و فضای سبز از اوایل خردادماه آغاز و تا بیست‌وپنجم خردادماه ادامه خواهد داشت.

صیرفی نژاد اضافه کرد: با توجه به نصب پلاکاردهای اطلاع‌رسانی در خصوص زمان انجام سمپاشی درختان در معابر مختلف، انتظار داریم مردم منطقه دو به زمان‌های اعلام شده توجه و نسبت به بستن پنجره‌های رو به خیابان اقدام کنند.

کد خبر 572232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.