۱۷۶۹مزاحمت تلفنی برای اورژانس تهران طی هفته گذشته

سرپرست مرکز اورژانس تهران از تماس بیش از ۱۵۹هزار نفر با اورژانس تهران طی هفته گذشته خبر داد و گفت: از تعداد تماس‌های برقرار شده، یک هزار و ۷۶۹مورد مزاحم بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یحیی صالح‌طبری درخصوص حوادث دوم تا نهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، اظهار کرد: طی این مدت ۱۵۹ هزار و ۶۴ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها، چهار هزار و ۴۰۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۱۵ هزار و ۵۷ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: طی مدت مذکور ۴۶ هزار ۱۸۴ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس تهران برقرار شد که از این تعداد هزار و ۷۶۹ تماس مزاحم با این مرکز بوده است.

سرپرست مرکز اورژانس تهران ادامه داد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده در هفته گذشته، دو هزار و ۵۰۹ مورد حوادث ترافیکی و دو هزار و ۶۱۲ مورد حوادث غیرترافیکی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین حادثه هفته گذشته مسمومیتی غذایی با ۱۱ مصدوم بوده است، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ۱۵ نفر نیز دچار مسمومیت با گاز منواکسیدکربن شدند که متأسفانه این آمار نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. همچنین طی هفته گذشته، اورژانس هوایی پنج پرواز داشته است.

به خطر انداختن جان افراد با تماس برای تفریح و سرگرمی با شماره ۱۱۵

به گزارش ایمنا، هنوز افرادی هستند که برای تفریح و سرگرمی با شماره ۱۱۵ تماس می‌گیرند، اپراتور مرکز کنترل اورژانس را خسته می‌کنند و جان افراد را به خطر می‌اندازند. تأخیر از رسیدن آمبولانس و معطل شدن پشت تلفن برای ثبت مختصات مکانی، از بیشترین گلایه‌های مردمی از اورژانس است و مزاحمت‌های تلفنی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین گلایه تکنسین‌های اورژانس از مردم است.

کد خبر 572177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.