میزبانی از زائران با افزایش کیفیت و کمیت خدمات شهری

رئیس‌کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم، گفت: برای میزبانی از زائرانی که وارد شهر می‌شود با همکاری بخش‌های مختلف استان و مجموعه مدیریت شهری، به‌دنبال افزایش کیفیت و کمیت خدمات شهری بودیم. توجه به اسکان و دراختیاربودنِ امکانات کافی در نقاط مختلف برای شهروندان، مدنظر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیدمجتبی سبحانی‌ثابت» با اشاره به برنامه‌های مورد اولویت شورای ششم قم در سال جاری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توسعه نشاط اجتماعی، ایمنی و مناسب‌سازی بوستان‌ها، ارتقای سطح کیفیت خدمات شهری و بهبود فرآیندها، توسعه متوازن فضای سبز در مناطق شهری در روند اجرای برنامه‌های امسال قرار دارد.

وی با بیان اینکه در شورای ششم با توجه به تجربه دوره گذشته قرار شد تا چشم‌اندازی در مسیر ارائه خدمات شهری در قم مشخص و معین شود و بر آن اساس اقدامات لازم انجام شود، ادامه داد: توسعه زیبایی‌های شهری با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت، توسعه فرهنگ شهروندی، موضوع پسماند، نظافت شهری، کاشت و توزیع درختان، سیما و منظر شهری و تابلوهای تبلیغاتی از برنامه‌های مورد اولویت سال جاری خواهد بود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: رویکرد شورای ششم و شهرداری قم در این دوره توسعه فضای سبز و کاشت درختان مثمر است، برای کاشت در هفته درختکاری شهروندان قم برای دریافت نهال استقبال بسیار خوبی داشته‌اند؛ سال قبل بیش از هفت هزار درخواست وجود داشت و توزیع سه هزار درخت مثمر در بین شهروندان برای کاشت انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق شهری توسعه فضای سبز کمتر است، افزود: در مناطق بافت‌های متمرکز شهری مانند منطق شش امکان احداث بوستان‌های بزرگ وجود ندارد؛ بنابراین ساخت بوستان‌های کوچک محلی در این مناطق، اقدام بهینه‌ای است و برای اجرای این برنامه شهرداران مناطق موظف شدند در هر منطقه حداقل دو بوستان راه‌اندازی کنند و محدودیت‌های نیز با توجه به هزینه بالای تملک این فعالیت وجود دارد.

لزوم تجهیزات مناسب جهت اطفا حریق ساختمان‌های بلند مرتبه

سبحانی‌ثابت خاطرنشان کرد: برای میزبانی از زائرانی که وارد شهر می‌شوند با همکاری بخش‌های مختلف استان و مجموعه مدیریت شهری به دنبال افزایش کیفیت و کمیت خدمات شهری بودیم، توجه به اسکان و در اختیار بودن چشمه‌های بهداشتی به میزان کافی در نقاط مختلف برای رفاه حال شهروندان مد نظر است.

وی درخصوص روند بلندمرتبه‌سازی و چالش‌های پیش روی آپارتمان‌نشینی، اظهار کرد: به تازگی قرارداد خرید یک نردبان ۵۰ متری با یکی از شرکت‌های خارجی منعقد شده است، امیدواریم در ماه‌های آینده تحویل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم گفت: تولید روزانه زباله در شهر قم بالغ بر ۷۰۰ تن است، از این میزان ۳۵۰ تن پردازش و در نهایت تبدیل به کود می‌شود و باغداران اطراف استان قم نیز متقاضی خرید آن هستند که در این بخش نرخ‌گذاری شده و با راه‌اندازی خط دوم مدیریت پسماند قم، به‌زودی تمام زباله‌های شهری پردازش خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تأمین تجهیزات مناسب جهت اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه شهر قم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در شهر قم شاهد افزایش ساختمان‌های بلندمرتبه هستیم، به همین دلیل نیاز به تجهیزات مناسب جهت اطفا حریق است؛ در این بخش قرارداد خرید نردبان ۵۰ متری بسته شده و هزینه آن به صورت مرحله‌ای پرداخت می‌شود.

کد خبر 572167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.