شیوع بیماری گوارشی در کودکان کاشانی/علائم منشا ویروسی دارد

رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان از وجود ویروسی که گوارش کودکان را درگیر می‌کند، خبر داد و گفت: هنوز منشأ بیماری مشخص نیست؛ براساس شواهد اپیدمیولوژیک و موارد ابتلا، به احتمال زیاد بیماری منشا ویروسی دارد که توصیه می‌شود بیماران رعایت موارد بهداشتی را داشته باشند.

ابوالفضل شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از بستری شدن کودکان بسیاری طی چند هفته اخیر در بیمارستان بهشتی خبر داد و اظهار کرد: این ویروس ناشناخته کودکان را با اسهال و استفراغ مواجه کرده و به شدت آب بدن را کم می‌کند.

وی این ویروس ناشناخته را احتمالاً واگیردار اعلام کرد و افزود: این ویروس به دلیل شیوع سریع احتمالاً واگیردار است و خانواده‌ها باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و کمتر در جمع‌های مشکوک حاضر شوند.

رئیس بیمارستان بهشتی کاشان با اشاره به بستری شدن دو سوم ظرفیت این بیمارستان توسط کودکان، به خانواده‌ها توصیه کرد کودکان خود را بیشتر در منزل نگهدارند و به محیط‌های آلوده وارد نکنند.

شجاعی با بیان اینکه این بیماری گوارشی به‌شدت آب بدن را کاهش می‌دهد که این موضوع برای کودکان خطرناک است، تصریح کرد: از ابتدای نوروز تاکنون، تعداد کودکان بستری که با علائم تب، دل‌درد، اسهال آبکی و استفراغ در این مرکز بستری شده‌اند، روبه افزایش است و همه تخت‌های مربوط به بخش کودکان به این بیماران اختصاص یافته است.

وی گفت: با توجه به افزایش تعداد موارد بستری و تکمیل شدن تخت‌های بستری بخش اطفال، تعدادی از تخت‌های بستری سایر بخش‌ها نیز به این بیماران اختصاص یافته است.

رئیس بیمارستان بهشتی کاشان با بیان اینکه هنوز منشأ بیماری مشخص نیست، ادامه داد: براساس شواهد اپیدمیولوژیک و موارد ابتلاء، به احتمال زیاد بیماری منشأ ویروسی دارد که توصیه می‌شود بیمارانی که چنین علائمی دارند نسبت به رعایت موارد بهداشتی و خودداری از حاضر شدن در اجتماعات و انتشار ویروس توجه کنند.

کد خبر 572144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.