توجه به مناطق کم‌برخوردار؛ رویکرد شورای ششم قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: توزیع عادلانه خدمات شهری در تمام مناطق شهری از برنامه‌های شورای اسلامی شهر قم است. درحال‌حاضر تعدادی از مناطق شهر قم، کمبود فضای سبز دارند؛ با پیگیری‌های انجام شده، اختصاص اعتبار برای توسعه فضای سبز و بوستان‌ها در مناطق کم‌برخوردار تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسلامی با اشاره به نگاه ویژه شورای ششم قم به مطالبه‌گری اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در تمام گروه‌های اهالی رسانه استان قم، عضو هستم که مسائل مطرح شده در این گروه‌ها جهت بررسی به صحن شورای اسلامی شهر انتقال داده می‌شود. این برنامه برای شورای ششم بسیار کمک‌کننده بوده و رسانه‌ها رکن چهارم جمهوریت است.

وی با بیان اینکه تعیین شهردار حق شورای ششم است، ادامه داد: برای انتخاب شهردار، هماهنگی با شورای ششم لازم است و نگاه شورای اسلامی شهر قم در این زمینه تحولی بوده و از هیچ مجموعه‌ای تحت اجبار قرار نگرفته است. از شهردار قم درخواست کردیم تا فرا رسیدن دوره بازنشستگی، به مدت یک سال دیگر این مسئولیت را برعهده داشته باشد و در فرصت باقی مانده طی این یک سال با بررسی دقیق‌تر شهردار مورد نظر گزینش شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: درحال‌حاضر هیچ مصوبه‌ای برای پروژه نیمه‌تمام مونوریل قم وجود ندارد. در دوره‌ای رئیس دولتی بدون برنامه کارشناسی، تصمیم به اجرایی شدن این پروژه گرفته است و بعد از سفر ریاست‌جمهوری به قم، جلسه‌های مختلفی برای تعیین تکلیف مونوریل قم تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ابعاد متفاوت این پروژه با حضور مسئولان استانی، شهری و پیمانکار مورد بررسی قرار گرفته و برگزاری این جلسه‌ها تداوم خواهد داشت و نتیجه جلسه‌ها به دلیل نبود خروجی‌های مورد نظر قابل ارائه نیست.

در شهر قم مشکل حاشیه نشینی وجود دارد

اسلامی با تاکید به موضوع تبدیل شدن برخی از منازل و مجتمع‌های مسکونی به مطب پزشکان، گفت: در قانون آمده است که پزشک می‌تواند در منزل مسکونی و محیط تجاری نیز طبابت کند، دریافت ناصواب از قانون شده و شورای ششم شهر قم به دنبال اصلاح نوع برداشت از قانون است تا این موضوع رفع شود.

وی درخصوص تبدیل محل پارکینگ به مطب توسط عده‌ای از پزشکان، اظهار کرد: این کار پزشکان خطاست، زیرا قانون تنها برای پزشک مجوز استفاده از منزل شخصی برای مطب را داده است، درحال‌حاضر تبدیل شدن مجتمع‌های مسکونی به ساختمان پزشکان و بروز مشکلات برای بیماران و ساکنان مورد اعتراض شهروندان است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: درحال‌حاضر در شهر مشکل حاشیه‌نشینی وجود دارد و عده‌ای در زیر دکل‌های برق فشار قوی سکونت دارند؛ این شرایط باعث بروز بیماری‌ها و ایجاد مشکلات زیاد شده است. در سفر سال گذشته رئیس جمهور به قم، تصمیم‌گیری برای این برنامه به قم واگذار شده است و دولت نیز در این بخش اراضی ۳۲ هکتاری را برای جابه‌جایی این منازل در نظر گرفته است.

وی در خصوص رویکردهای شورای ششم برای ارائه خدمات در مناطق کم‌برخوردار، گفت: توزیع عادلانه خدمات شهری در تمام مناطق شهری از برنامه‌های شورای اسلامی شهر قم است، در حال حاضر تعدادی از مناطق شهر قم کمبود فضای سبز دارند و با پیگیری‌های انجام شده، اختصاص اعتبار برای توسعه فضای سبز و بوستان‌ها در مناطق کم برخوردار تعیین شده است.

کد خبر 572142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.