ایران‌ساخت؛ تولید نوشت‌افزارهای دوستدار محیط‌زیست

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است نوشت‌افزارهای بادوام با طول عمر بالا، بدون نیاز به قطع درختان طراحی و تولید کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، «سیدمحسن افضل» مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مداد دنیای فردا، با بیان اینکه مدادهای پلی‌مینرال محصول تولیدی این شرکت هستند، اظهار کرد: مداد در بازار نوشت‌افزار، یکی از کالاهای مهم و اساسی است که بیش از ۷۰ در صد مواد اولیه آن از خارج کشور وارد می‌شود.

مدادهای پلی مینرال که ثبت اختراع آن نیز انجام شده با مواد اولیه ایرانی و با کیفیت بسیار بالا و کاملاً سالم تولید می‌شود. در فرایند تولید این محصول مواد اولیه پلیمری و معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرایند تولید این مدادها پیچیده اما کاملاً دوستدار محیط زیست است و برای تولید آن هیچ درختی قطع نمی‌شود. کودکان بیشترین مصرف‌کنندگان مداد هستند و این مداد هیچ‌گونه آلودگی از قبیل فلزات سنگین، سرب، انگل‌ها و موارد دیگر ندارد و جزو سالم‌ترین مدادها در سطح دنیا است.

استفاده از مواد پلیمری باعث شده این محصول مقاومت و طول عمری بیشتری نسبت به مداد چوبی داشته باشد؛ همچنین از لحاظ قیمت نیز نسبت به مداد چوبی ارزان‌تر است. در حال حاضر در این شرکت ۲۵ نفر به‌صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به این‌که این مداد در انواع مختلف مثل مداد رنگی با برند آدمیرال به فروش می‌رسد، افزود: این محصول می‌تواند در حفظ محیط زیست، جلوگیری از قطع درختان، جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت به کشور، جلوگیری از خروج ارز و ایجاد اشتغال تأثیرگذار باشد.

کد خبر 572136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.