۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
اجرای طرح ترافیک در مرکز شهر چالوس

شهردار چالوس از اجرایی‌شدن محدودیت ترافیکی در این شهر خبر داد و گفت: اجرای طرح محدودیت ترافیکی در مرکز شهر چالوس به روان‌سازی ترافیک شهر کمک قابل توجهی می‌کند. این طرح درحال‌حاضر در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مسعود یعقوبی» در نشست خبری با اصحاب رسانه، معضل اصلی شهر چالوس را ترافیک دانست و اظهار کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و احتمال اجرای طرح محدودیت ترافیکی در مرکز شهر چالوس حدفاصل خیابان شهید کچویی تا کلانتری ۱۱ در دستور کار است. این اقدام به روان‌سازی ترافیک کمک قابل توجهی می‌کند و درحال‌حاضر در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۴۵ روز از آغاز فعالیت من به عنوان شهردار چالوس می‌گذرد، افزود: طی این مدت تعطیلات رسمی زیادی داشتیم که موجب شد برخی معادن و کارخانجات تعطیل باشد و نتوانیم خدمات‌رسانی کامل‌تری داشته باشیم.

شهردار چالوس خاطرنشان کرد: در همین مدت کوتاه با همکاری شورای اسلامی شهر و همراهی شهروندان، حدود ۱۲ هزار متر زمین تملک شد که ۳۳۰۰ متر جزو زمین‌های دارایی شهرداری شد و ۸۸۰۰ متر در مسیر تعریض خیابان، معابر و رینگ شهری قرار می‌گیرد.

یعقوبی ادامه داد: شهرداری چالوس از نظر بنیه املاک و دارایی ضعیف است و پاسخ‌گوی نیازهای شهروندان نیست؛ بنابراین باید از طریق اعمال ماده ۱۰۱ وارد شویم تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث آسفالت انتقادات زیادی به شهرداری وارد شده است، تصریح کرد: اجرای آسفالت در بودجه سال جاری گنجانده شده اما زمان‌بر بودن سیکل مناقصات تا ۴۵ روز، تا حدودی زمان اجرای طرح را به تعویق انداخته است و آسفالت معابر چالوس از اوایل خردادماه آغاز می‌شود.

شهردار چالوس با بیان اینکه نهضت خدمات عمرانی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: در اولین مرحله خدمات‌رسانی به محله علویکلا در حوزه عمرانی و آبادانی انجام شد و این نهضت برای سایر محلات شهر چالوس نیز ادامه خواهد داشت.

یعقوبی تصریح کرد: تلاش‌هایی در حوزه مدیریت شهری دوره پنجم انجام شد و پروژه‌ها بین ۲۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند؛ تا زمانی که این پروژه‌ها تکمیل نشود، پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد. خردادماه امسال تعداد شش باب مغازه در خیابان ۱۷ شهریور تخریب می‌شود و این محور تعریض و بازگشایی خواهد شد.

پایان خانه‌به‌دوشی شورای شهر چالوس

وی ادامه داد: پس از چند سال خانه‌به‌دوشی شورای شهر چالوس، ساختمان جدید شورا افتتاح می‌شود و خدمات شورای شهر به شهروندان از این مکان صورت خواهد گرفت.

شهردار چالوس با بیان اینکه افتتاح بوستان‌ها در مناطق مختلف شهری را داریم، اظهار کرد: احداث بوستان در اشکاردشت، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پارک حاشیه چالوس در حال آماده‌سازی است و پارک منطقه علویکلا ۷۰ درصد پیشرفت دارد که به زودی تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

یعقوبی، معضل اصلی شهر چالوس را ترافیک دانست و ادامه داد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و احتمال اجرای طرح محدودیت ترافیکی در مرکز شهر چالوس حدفاصل خیابان شهید کچویی تا کلانتری ۱۱ در دستور کار قرار دارد. این اقدام به روان‌سازی ترافیک کمک قابل توجهی می‌کند و در حال حاضر در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

تکدی‌گری در چالوس برنامه‌ریزی شده و هدفمند است

وی با بیان اینکه در این مسیر تعداد ۱۷۰ پارکینگ حاشیه‌ای وجود دارد و شهرداری مکلف است این میزان پارکینگ را تأمین کند، خاطرنشان کرد: گلخانه جدید شهرداری چالوس در منطقه آیشبن به مساحت دو هزار مترمربع در حال آماده‌سازی است، دیوارکشی آن انجام شده و محل فعلی گلخانه پس از بهره‌برداری تعریض می‌شود تا مسیر دسترسی به رینگ ۴۵ متری متصل شود.

شهردار چالوس با بیان اینکه جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب با جدیت در حال انجام است، گفت: تاکنون ۷۵ سگ بی‌صاحب جمع‌آوری و به مکان مناسبی منتقل شده‌اند تا از آن‌ها نگهداری شود و این طرح همچنان ادامه دارد.

یعقوبی تاکید کرد: تکدی‌گری در چالوس به صورت برنامه‌ریزی شده و هدفمند انجام می‌شود و افرادی از این وضعیت منفعت می‌برند. به منظور ساماندهی این وضع باندهایی شناسایی شده و به دنبال رفع این معضل در شهر هستیم.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در شهر چالوس باید اتفاق بیفتد، اظهار کرد: در این زمینه خبرهای بسیار خوبی برای شهر چالوس در بحث گردشگری و تفریحی داریم.

شهردار چالوس، انضباط شهری را از مهم‌ترین و جدی‌ترین برنامه‌های شهرداری چالوس برشمرد و گفت: پلیس ساختمان در مناطق مختلف شهر برای شناسایی سازه‌های غیرمجاز، حضور میدانی پیدا می‌کند، با متخلفان برابر قانون برخورد شده و در کمیسیون ماده صد درباره تخریب این سازه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

کد خبر 572108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.