از پرداختی‌های فدراسیون فوتبال سورپرایز شدیم/مردم تنها پشتوانه دختران فوتبالیست هستند+فیلم

«وقتی رقم دریافتی و پاداش‌های فدراسیون فوتبال منتشر شد، سورپرایز شدیم؛ زیرا تا قبل از آن من به فدراسیون حق می‌دادم و می‌گفتم بدهکار هستند که حقوق ما را نمی‌دهند، اما درحال‌حاضر بابت اینکه چندین نفر شبانه‌روز زحمت کشیدند ولی حق و حقوق خود را دریافت نکردند، ناراحتم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دوره ریاست «شهاب‌الدین عزیزی‌خادم» به تیم ملی فوتبال زنان، توجه خوبی از نظر امکانات مبذول شد و تیم ملی توانست برای نخستین بار به جام ملت‌های آسیا صعود کند و نتایج تقریباً خوبی بگیرد. پس از برکناری عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، رقم‌ها و پرداختی‌های او به اطرافیانش اعتراض زنان فوتبالی را به همراه داشت؛ چراکه حق و حقوق کادر فنی تیم ملی فوتبال زنان پرداخت نشد. درحالی‌که مسائلی همچون مسدود بودن حساب فدراسیون درخصوص پرداخت نشدن مطالبات سرمربی تیم ملی بانوان مطرح شده، اما فعلاً مشخص شده که فدراسیون فوتبال مشکلی برای پرداخت‌ها نداشته است!

خبرنگار ایمنا در رابطه با این موضوع و حواشی لیگ برتر فوتبال بانوان گفت‌وگویی را با «مریم ایراندوست» داشته که در ادامه می‌خوانید:

نظر شما راجع به برگزاری و سطح مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان چیست؟

مسابقات در ماه رمضان شرایط خوبی دارد؛ زیرا هوا مناسب، زمین خوب و زیر نور است و حضور هواداران نیز آن را جذاب‌تر کرده است.

به نظر شما کدام تیم شانس قهرمانی دارد؟

پیش‌بینی آن خیلی سخت است، بازیکنان سپاهان با پیروزی که مقابل شهرداری سیرجان به دست آوردند با پشتیبانی مدیریت باشگاه انرژی گرفتند و شانس قهرمانی دارند؛ علاوه بر آن تیم شهرداری بم و شهرداری سیرجان هم دارای شانس قهرمانی هستند. باید این نکته را هم بگویم که بازی تیم‌های دیگر نیز تأثیرگذار و مشخص کننده قهرمان است.

یک تیم ضعیف یا متوسط، وقتی در مسابقه‌ای شرکت نمی‌کند، باعث می‌شود قوای جسمی تیم حریف برای بازی بعدی بیشتر شود؛ این موضوع یک نابرابری را در تعیین قهرمان به وجود می‌آورد. امیدوارم همه تیم‌ها همین طور که در لیگ برتر شرکت می‌کنند تا پایان هم در مسابقات بازی کنند.

فکر می‌کنید اگر تعداد تیم‌ها در لیگ برتر فوتبال زنان کمتر شود، شاهد کیفیت بیشتری خواهیم بود؟

مسئولان شهرها باید از تیمی که در لیگ برتر دارند به صورت کامل حمایت کنند تا تفاوت زیادی از لحاظ سخت‌افزاری بین تیم‌ها نباشد، اگر این شرایط مهیا نیست مانند فوتسال سوپر لیگ برگزار کنیم تا کیفیت بهتری داشته باشیم.

به نظر شما لیگ برتر فوتبال زنان پویایی لازم را دارد تا به تیم ملی کمک کند؟

بله، لیگ در پیشرفت آن‌ها مؤثر است. بازیکنان هر هفته در مسابقات هستند که اگر لیگ را نداشته باشیم، بعضی از بازیکنان فضای تمرین مناسب را ندارند و این موضوع، باعث افت آنان می‌شود.

روزهای اخیر پستی را در فضای مجازی منتشر کردید و درخصوص عدم دریافت قراردادهای تیم ملی فوتبال زنان صحبت‌هایی را مطرح کردید، راجع به آن توضیح می‌دهید؟

وقتی رقم دریافتی و پاداش‌های فدراسیون فوتبال منتشر شد، شگفت‌زده شدیم؛ زیرا تا قبل از آن من به فدراسیون حق می‌دادم و می‌گفتم بدهکار هستند که حقوق ما را نمی‌دهند، اما در حال حاضر ناراحتم بابت اینکه چندین نفر شبانه‌روز زحمت کشیدند و انرژی گذاشتند ولی حق و حقوق خود را دریافت نکردند. امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم جدی بگیرند تا برای دریافت حقوق در ماه آینده اولویت اول باشیم.

برای دریافت حق و حقوقتان پیگیری کرده اید؟

خیلی زیاد، اما جواب این بود که حساب فدراسیون بسته شده یا پول ندارد اما حالا متوجه شدیم پول هم بوده است.

زمانی که عزیزی‌خادم روی کار آمد توجه زیاد او را به تیم ملی فوتبال زنان می‌دیدیم، اما الان متوجه می‌شویم کادر فنی و بازیکنان حقوق خود را نگرفتند پس حمایت عزیزی‌خادم چگونه بود؟

عزیزی‌خادم یک شرایط ویژه برای تیم ملی فراهم کرد. تیم ملی فوتبال زنان از سال ۸۵ تشکیل شد که صرفاً در مسابقات حضور داشت، اما از ۱۰ ماه گذشته فدراسیون فوتبال خیلی مقتدرانه از لحاظ امکانات پشت تیم ایستاد و احترام و شخصیت به تیم ملی فوتبال زنان داده شد که فدراسیون فوتبال در این زمینه عملکرد خوبی داشت.

مدت قرارداد شما با تیم ملی تمام شده است؟

بله، قرارداد من تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ بود.

با وجود اینکه مدت قرارداد شما تمام شده، اما مانند قبل برای بازی‌ها به ورزشگاه می‌آیید، آیا هنوز در مقابل تیم ملی احساس مسئولیت می‌کنید؟

بازیکنان باید انگیزه داشته باشند، باید بیاییم کمک کنیم تا لیگ شرایط خوب خود را ادامه دهد. فکر کنم تا آخر به همین شکل پیش بروم، هر اتفاقی که می‌خواهد رخ دهد.

با توجه به انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال، چه انتظاری از رئیس جدید فدراسیون دارید؟

از روز اولی که فوتبال را شروع کردیم انتظار امکانات، نگاه برابر و حقوق یکسان داشتیم. مربیانی در تیم ملی فوتبال زنان نوجوانان و جوانان داریم که از چهار سال قبل تا الان هنوز حق خود را دریافت نکردند؛ با وجود اینکه حقوق آن‌ها ماهی ۳ الی ۴ تومان بوده است، امیدوارم این مسائل حل شود.

جام ملت‌ها باعث شد فوتبال زنان دیده شود، رسانه‌ها بیشتر به آن توجه کنند و تعداد هواداران آن بیشتر شود، نظر شما راجع به این موضوع چیست؟

بابت این اتفاق خوشحال هستم. از روز اولی که کادر فنی و بازیکنانی دور هم جمع شدند دو هدف داشتیم، یکی حضور موفق در مرحله اول مقدماتی جام ملت‌ها و دیگری دیده شدن فوتبال زنان در ایران. در حال حاضر فکر می‌کنم مردم این قدر فوتبال بانوان را عاشقانه دوست دارند که اتفاقات بهتری برای تیم ملی ما رخ می‌دهد.

آینده تیم ملی فوتبال زنان چه خواهد شد؟

از دهم خرداد به بعد باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

صحبت پایانی؟

مردم تنها پشتوانه دختران فوتبالیست ایران هستند، دلم می‌خواهد همین‌طور از تیم حمایت کنند تا بازیکنان برای ادامه راه دلگرم باشند.

در ادامه صحبت‌های ایراندوست با دوربین ایمنا را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 572077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.