تلاش شورای شهر بریستول برای دستیابی شهر به هوای پاک

افزایش سفرهای پایدار با تدبیر شورای شهر اسکس، تمدید طرح عملیاتی برابرسازی در شورای شهر تورنتو، تجهیز مدارس کودکان با نیازهای ویژه توسط شورای شهر هال و کاهش بودجه شورای شهر لندن برای مقابله با بیکاری عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر «بریستول» ضمن انعقاد قراردادی با ارائه‌دهنده سیستم ایمنی و اجرای ترافیک بریتانیا (Sea) در راستای شناسایی وسایل‌نقلیه آلاینده، در تلاش است تا شهر را به منطقه‌ای با هوای پاک تبدیل کند. این قرارداد شامل نصب ۴۹ دوربین کنترل ترافیک جاده‌ای و ارائه راهکارهای هوشمند اجرای ترافیک توسط Sea در مکان‌های کلیدی شهر می‌شود.

دوربین‌ها که هر یک دارای چندین دستگاه تشخیص عملکرد در سطوح مختلف نور و شرایط آب‌وهوایی گوناگون است، به‌گونه‌ای طراحی شده که با داشتن امکان شناسایی زنده و خودکار مشخصات وسایل‌نقلیه و دارنده آن از طریق قابلیت تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR) وسایل‌نقلیه‌ای را که استانداردهای آلایندگی منطقه را برآورده نمی‌کنند به راحتی تشخیص دهد. پس از تشخیص سیستمی، یک اداره پشتیبان اطلاعاتی مانند نوع موتور خودرو و رتبه‌بندی یورو آن را بررسی می‌کند تا از میزان مطابقت آن با داده‌های ارسالی اطمینان حاصل کند. این سیستم همچنین می‌تواند با چندین سیستم شخص ثالث مانند ارائه‌دهندگان پرداخت و پردازشگرهای اخطار جریمه ادغام شود و بدین‌ترتیب امکان پیاده‌سازی مؤثرتر و دقیق‌تر طرح را برای مسئولین شورای شهر فراهم آورد.

رئیس اداره ترافیک و نظارت بر بزرگراه‌ها در شورای شهر بریستول ضمن اشاره به این موضوع که هوای پاک علاوه بر به‌ارمغان‌آوردن سلامتی و کاهش آلودگی هوا، منجر به تغییر نحوه سفر شهروندان و ایجاد شهری پاک‌تر، سبزتر و سالم‌تر برای سال‌های آینده می‌شود، اعلام کرد که فناوری دوربین‌های پیشرفته Sea از اواخر سال جاری و در ماه سپتامبر آغاز به کار خواهد کرد تا شورای شهر بتواند به‌شیوه‌ای مؤثرتر اهداف خود را عملی کند.

اسکس؛ افزایش سفرهای پایدار با تدبیر شورای شهر

شورای شهر اسکس در حال راه‌اندازی یک سرویس پاسخگوی تقاضای دیجیتال حمل‌ونقل به نام DigiGo است تا امکان برنامه‌ریزی لحظه‌به‌لحظه سفرهای حمل‌ونقل مشترک را از لحظه آغاز سفر برای کاربران فراهم آورد. سرویس DigiGo که از طریق برنامه TravelEssex قابل رزرو است، یک برنامه رایگان برای برنامه‌ریزی سفر با هدف تسهیل مشاهده تمام حالت‌های سفر پایدار در سراسر اسکس و برنامه‌ریزی سفرهای چندوجهی محسوب می‌شود. در این برنامه کاربران می‌توانند از لحظه ورود به هر سیستم حمل‌ونقل اطلاعات ورود را مشاهده و وسیله‌نقیله را در طول مسیر دریابی کنند.

سرویس DigiGo به نقاط شناخته‌شده مختلف و همچنین سایر مراکز حمل‌ونقل سراسر شهر متصل می‌شود تا فرصت‌های فعال سفر را بهبود ببخشد و امکان ردیابی بی‌درنگ سفرها را در زمان واقعی فراهم آورد. DigiGo کارآمدترین مسیرها را پیشنهاد می‌کند، نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها برای سوار یا پیاده شدن را نمایش می‌دهد، امکان رزرو سفر را از یک هفته قبل برای کاربران فراهم می‌آورد و در صورت نیاز به پرداخت هرگونه هزینه، گزینه‌های لازم را برای آن‌ها نمایش می‌دهد.

عضو کابینه حمل‌ونقل پایدار شورای شهر اسکس هدف شورا از پیاده‌سازی این طرح را گرایش تعداد بیشتری از شهروندان به انتخاب گزینه‌های سفر پایدار خصوصاً در رابطه با سفر در مسیرهای کوتاه اعلام و هدف از ارائه این طرح در دوره زمانی دوساله را ارائه خدماتی معرفی کرد که در جوامع محلی ارائه می‌شود، کاربران را در هر سنی جذب می‌کند و بستری را ایجاد می‌کند تا این خدمات در سایر بخش‌های شهر گسترش یابد.

تورنتو؛ تمدید طرح عملیاتی برابرسازی در شورای شهر

شورای شهر تورنتو با رأی دادن به تمدید طرح‌های آزمایشی توسعه خطوط دوچرخه در خیابان یونگ و نگهداری از مرغ به‌عنوان حیوان خانگی و تولید تخم‌مرغ در حیاط‌خلوت خانه‌های بعضی از مناطق شهری، زمان اتمام این پروژه‌ها را از جولای پیش رو تا حداقل ژانویه و مارس آینده تمدید کرد. شهر تورنتو در حال حاضر با هدف هدایت اقدامات خاص برای افزایش افق دید و رفاه ساکنان بومی خود طی دهه آینده به تدوین یک برنامه زنده اقدام کرده است که اولین گام در پیاده‌سازی آن، تصویب «طرح عملیاتی برابرسازی» در شورای شهر محسوب می‌شود.

طرح برابرسازی برای مدت زمانی ۱۰ ساله و در ۳۷ صفحه، بر اساس گزارش نهایی کمیسیون «صداقت و برابرسازی» و طبق مفاد این گزارش مبنی بر مقابله با نژادپرستی و بی‌عدالتی‌هایی نوشته شده است که بومیان تورنتو طی سال‌های متمادی تجربه کرده‌اند و در عین حال به مسائلی هم‌چون کمبود مسکن، منابع فرهنگی و سایر منابع مورد نیاز برای هر شهری می‌پردازد.

به‌این‌ترتیب شورا با ۱۹ رأی موافق و ۷ رأی مخالف، پروژه آزمایشی نگهداری از مرغ به‌عنوان حیوان خانگی و تهیه تخم‌مرغ به شرط ممنوعیت نگهداری از خروس را در منطقه‌های چهار (پارک‌دیل)، ۹ (داون‌پورت)، ۱۰ (اسپادینا)، ۱۱ (روزدیل) و ۱۹ (بیچز) تورنتو تا حداقل مارس ۲۰۲۳ تمدید کرد و طرح گسترش شبکه دوچرخه‌سواری شامل پروژه آزمایشی «ActiveTO» را با اکثریت آرا به تصویب رساند که طبق آن، تا ژانویه در خیابان یونگ، از خیابان دیویسویل تا خیابان بلور، مسیرهای دوچرخه ایجاد می‌شود.

هال؛ تجهیز مدارس کودکان با نیازهای ویژه توسط شورای شهر

شورای شهر هال در راستای تجهیز مدارس کودکان با نیازهای ویژه و فراهم آوردن امکانات آموزشی جدید برای آن‌ها، یک بسته ۱.۵ میلیون پوندی در اختیار چهار مدرسه خود قرار داد. بخش عمده این هزینه بالغ بر ۶۰۰ هزار پوند، در اختیار مدرسه ویژه «نورثکات (Northcott)» واقع در «دولورتون کلوز (Dulverton Close)» قرار گرفته است که آموزش دانش‌آموزانی خاص در رده‌های سنی پنج تا ۱۶ را برعهده دارد. ۳۵۰ هزار پوند از بسته حمایتی شورا در اختیار «کالج سنت‌مری (St. Mary) » واقع در خیابان «کرانبروک (Cranbrook)» و ۴۵۰ هزار پوند از آن نیز برای توسعه یک پایگاه جدید در راستای پروژه تحسین‌برانگیز «ستارگان در حال ظهور» برای دانش‌آموزانی درگیر با مسائل ارتباطی، شناختی و یادگیری در اختیار «آموزشگاه رایس» قرار گرفته است. شورای شهر آخرین بخش از بسته حمایتی تعیین‌شده یعنی ۱۰۰ هزار پوند را نیز در اختیار آموزشگاه « وانسبک (Wansbeck)» واقع در «ونینگ‌گرو (Wenning Grove)» در شرق هال قرار داد که به تدریس دانش‌آموزان با نیازهای خاص در سنین ابتدایی تعلق دارد.

لندن؛ کاهش بودجه شورای شهر برای مقابله با بیکاری

شورای شهر لندن که خواستار افزایش بودجه و آزادی عمل بیشتر برای مقابله با بیکاری و ایجاد اشتغال بود، پس از ارائه بیانیه بهاری صدراعظم انگلستان با کاهش چشمگیر بودجه در این بخش مواجه شد. بیکاری در لندن یک نگرانی ویژه محسوب می‌شود و نرخ آن بالاتر از میانگین کل بریتانیا است، بااین‌وجود پس از اعلام بیانیه بهاری، شورای لندن تأکید کرد که سهم پایتخت از بودجه‌های تخصیص‌یافته به صندوق رفاه مشترک بریتانیا (UKSPF) برای بهبود وضعیت جامعه در سال گذشته تنها ۳.۸ میلیون پوند بوده است که تنها ۱.۹ درصد از کل سرمایه را نشان می‌دهد، حال آن‌که لندن دربردارنده بیش از ۱۳.۴ درصد از سرمایه‌های انسانی کل بریتانیا است.

شورای شهر لندن در راستای حرکت به سمت طیف وسیعی از برنامه‌ها با هدف کمک به شهروندان خود در زمینه مشاغل و تقویت مهارت‌های مورد نیاز در آن‌ها، از سال ۲۰۱۴ تاکنون و حتی برای سال ۲۰۲۳، بیش از یک میلیارد پوند بودجه شامل ۵۰ درصد بودجه از محله‌ها و سایر منابع دریافت کرده که حدود ۸۰ درصد از آن را در بخش برنامه‌های اشتغال صرف کرده است. در شرایطی که منطقه‌های لندن از UKSPF به‌عنوان فرصتی برای کاهش بوروکراسی و استفاده از بودجه توسعه اقتصادی به روش‌های مختلف استقبال می‌کنند، نگرانی‌هایی در مورد کاهش بودجه به پایتخت و اولویت‌های ملی بر نیازهای محلی و منطقه‌ای وجود دارد.

عضو اجرایی شوراهای لندن در زمینه بهبود مهارت‌ها و اشتغال ضمن اشاره به خیره‌کننده بودن نابرابری‌های موجود در لندن که در کنار فشارهای رو به افزایش هزینه‌های زندگی برای اقشار کم‌درآمد پایتخت، شاهد بالاترین نرخ‌های بیکاری است، هر میزان کاهش در بودجه پایتخت را عاملی برای تضعیف تلاش‌ها برای ایجاد شغل، تقویت آموزش و مهارت‌ها و افزایش رفاه برای نیازمندان معرفی کرد و گفت: «بسیاری از جوامع موجود در پایتخت نیاز مبرمی به افزایش سطح رفاهی دارد. امیدواریم که دولت با نهایی کردن تخصیص UKSPF این موضوع را مورد توجه قرار دهد.»

کد خبر 572010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.