مشکلات سد معبر برای شهروندان داران+پاسخ مسئولان

سد معبر در خیابان‌ها و پیاده‌روهای کم‌عرض شهر داران، مشکلاتی را برای رفت‌وآمد شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برخی کسبه و افراد متخلف با سد معبر پیاده‌رو و خیابان، موجب بروز مشکلات جدی برای شهروندان می‌شوند. سد معبر در خیابان‌ها و پیاده‌روهای کم‌عرض شهر داران، مشکلاتی را برای رفت و آمد شهروندان به وجود آورده و چهره نازیبایی به شهر بخشیده است.

عابران پیاده به دلیل شلوغی پیاده‌روها به ناچار مجبور می‌شوند از خیابان گذر کنند و بارها برای عبور در مسیر پیاده‌رو به دلیل وجود موانع مسیر را به سمت خیابان دیگر تغییر داده‌اند. انتظار می‌رود اکیپ سد معبر شهرداری با همکاری نیروی انتظامی، اقدام جدی برای رفع این معضل شهری انجام دهد و دادستانی نیز پیگیر باشد.

اسفندماه ۱۴۰۰ شهرداری و فرمانداری قول ساماندهی معضل سد معبر را دادند؛ اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است. عده‌ای از شهروندان شهر داران در تماس با خبرگزاری ایمنا نسبت به این شرایط انتقاد کرده‌اند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان مربوطه هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره ۳۳۵۴۴۱۱۲-۸ در اختیار این رسانه قرار دهند، دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

معضل سد معبر کمتر شده است / ‏استقبال‬ چندانی از غرفه‌های شهرداری نمی‌شود

«حسن کامکار» شهردار داران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در نقاط پر جمعیت شهر داران همواره با مشکل سد معبر مواجه هستیم و شهرداری در راستای رفع سد معبر بارها تذکر و اخطار داده و گاهاً برخورد قهری داشته است اما تا زمانی که کاسبان به قانونمندی و قانون‌پذیری پایبند نباشند تنها راه فرهنگ‌سازی و آموزش است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان انتظار ایجاد مدینه فاضله را داشت، تاکید کرد: در گذشته معضل سد معبر حادتر بود و در حال حاضر تعداد موارد سد معبر کمتر شده است. برخی برای ایجاد اشتغال مغازه‌های کوچک را تبدیل به میوه‌فروشی کرده و ناچار به پهن کردن بساط خود در کف پیاده‌رو می‌شوند که حضوری به آنان تذکر می‌دهیم.

شهردار داران خاطرنشان کرد: برای دایر شدن بازار روز داران، بالاتر از خیابان تختی_چهارراه دکتر مصطفوی مکانی است که شهرداری چند غرفه دارد تا میوه‌فروشان دوره‌گرد به آنجا نقل مکان کنند؛ با این وجود استقبال چندانی از این غرفه‌ها نمی‌شود و میوه‌فروشان اذعان دارند در صورت جابه‌جایی مشتری‌های خود را از دست می‌دهند.

کامکار با بیان اینکه واحد سد معبر در شهرداری داران فعال است، افزود: نیروهای واحد سد معبر شهرداری با همکاری و هماهنگی اتاق اصناف و نیروی انتظامی برای رفع سد معبر گشت مشترک دارند.

کد خبر 572003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.