کلاهبرداری با شگرد فروش سؤالات کنکور در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری با شگرد فروش سوالات کنکور به داوطلبان هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افراد کلاهبردار بعد از ارتباط با مشتریان خود و جلب اعتماد آن‌ها اقدام به تبلیغ و فروش غیرقانونی برخی سوالات همراه با جواب می‌کنند که بسیاری از این سوالات مربوط به آزمون‌های سال‌های گذشته است.

وی ادامه داد: برخی از این کلاهبرداران با ادعاهایی نظیر تضمین قبولی و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان و خانواده‌های آنان را اغفال می‌کنند و پس از دریافت وجوه میلیونی و کلاه‌برداری نه‌تنها هیچ سؤالی را ارسال نمی‌کنند بلکه پاسخگوی تماس‌های آنان هم نیستند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان بابیان اینکه حتی ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی در فضای مجازی جعلی بوده و دانش‌آموزان نباید به این آگهی‌های اغواکننده و دروغین اعتنا کنند، گفت: با توجه به اینکه سوالات کنکور تا لحظه برگزاری آزمون در قرنطینه است ادعای دسترسی به سوالات توسط سودجویان صرفاً باهدف کلاه‌برداری است.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از صفحات و سایت‌ها توسط مجرمان با این عناوین ایجاد می‌شود که درخواست واریز وجه دارند، بنابراین از شهروندان تقاضا داریم هیچ‌وجهی حتی به‌عنوان بیعانه به این حساب‌ها واریز نکنند.

سرهنگ مرتضوی افزود: از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 571996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.