تمدید طرح عملیاتی برابرسازی در شورای شهر تورنتو

شورای شهر تورنتو با تصویب طرح عملیاتی برابرسازی، طرح‌های آزمایشی برای توسعه خطوط دوچرخه‌سواری خیابان یونگ و نگهداری از مرغ با هدف تولید تخم‌مرغ را تمدید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر تورنتو به توصیه کارکنان خود، با رأی دادن به تمدید طرح‌های آزمایشی توسعه خطوط دوچرخه در خیابان یونگ و نگهداری از مرغ به‌عنوان حیوان خانگی و تولید تخم‌مرغ در حیاط‌خلوت خانه‌های بعضی از مناطق شهری، زمان اتمام این پروژه‌ها را از جولای پیش رو تا حداقل ژانویه و مارس آینده تمدید کرد.

شهر تورنتو در حال حاضر با هدف هدایت اقدامات خاص برای افزایش افق دید و رفاه ساکنان بومی خود طی دهه آینده به تدوین یک برنامه زنده اقدام کرده است که اولین گام در پیاده‌سازی آن، تصویب «طرح عملیاتی برابرسازی» در شورای شهر محسوب می‌شود. موضوعات مطرح‌شده در طول رأی‌گیری برای این طرح، حفظ مسیرهای دوچرخه‌سواری بحث‌برانگیز در خیابان یونگ و گسترش آن به بخش‌هایی از تورنتو بود که ساکنان آن اجازه پرورش و نگهداری مرغ را در حیاط‌خلوت خانه‌های خود دارند.

طرح برابر سازی برای مدت زمانی ۱۰ ساله و در ۳۷ صفحه، بر اساس گزارش نهایی کمیسیون «صداقت و برابرسازی» و طبق مفاد این گزارش مبنی بر مقابله با نژادپرستی و بی‌عدالتی‌هایی نوشته شده است که بومیان تورنتو طی سال‌های متمادی تجربه کرده‌اند و در عین حال به مسائلی هم‌چون کمبود مسکن، منابع فرهنگی و سایر منابع مورد نیاز برای هر شهری می‌پردازد.

اقدامات عملیاتی این طرح شامل عملکردهای دولتی می‌شود که برای آسیب‌دیدگان این قبیل بحران‌ها، همچنین محصلان، خانواده‌های آن‌ها و سایر ساکنان شهر بناهای یادبود قابل دسترس و در دیدرس در مورد تاریخ مردمان بومی ایجاد کند. شورای شهر تورنتو به‌اتفاق کل آرا این طرح را به تصویب رساند و پیش از رأی‌گیری، شهردار تورنتو طی یک سخنرانی کوتاه آن را یک گام مهم رو به جلو برای شهر و شورا را متعهد به اجرای اقدامات برابرسازی واقعی با مشارکت کامل جوامع بومی معرفی کرد.

به‌این‌ترتیب شورا با ۱۹ رأی موافق و ۷ رأی مخالف، پروژه آزمایشی نگهداری از مرغ به‌عنوان حیوان خانگی و تهیه تخم‌مرغ به شرط ممنوعیت نگهداری از خروس را در منطقه‌های چهار (پارک‌دیل)، ۹ (داون‌پورت)، ۱۰ (اسپادینا)، ۱۱ (روزدیل) و ۱۹ (بیچز) تا حداقل مارس ۲۰۲۳ تمدید کرد و از کارکنان شهرداری‌ها خواست تا ماه ژانویه گزارش‌های خود در این زمینه را ارائه دهند. در حال حاضر شورا هیچ برنامه‌ای برای دائمی کردن این طرح آزمایشی ندارد چراکه طی چهار سال اخیر، شش مورد شکایت مبنی بر نگرانی اهالی این مناطق و حتی خود اعضای شورای شهر از احتمال ابتلا به آنفولانزای مرغی، سروصدای زیاد، هرج‌ومرج و افزایش حیوانات موذی به شواری شهر تورنتو ارائه شده است.

شورای شهر همچنین طرح گسترش شبکه دوچرخه‌سواری شامل پروژه آزمایشی «ActiveTO» را با اکثریت آرا به تصویب رساند که طبق آن، در خیابان یونگ، از خیابان دیویسویل تا خیابان بلور، مسیرهای دوچرخه ایجاد می‌شود. هرچند کارکنان شورا در نظر داشتند که برنامه آزمایشی این طرح تا جولای ۲۰۲۳ تمدید شود، اعضای شورا تنها با ایجاد خطوط موقت دوچرخه‌سواری موافقت کردند و از کارکنان خواستند تا ماه ژانویه تمام داده‌های مربوط به تأثیرات این خطوط موقت را به شورا گزارش دهند. دلیل این امر نیز مخالفت بعضی از مشاغل و ساکنان مرکز شهر با مسیرهای دوچرخه بود که به زعم آن‌ها باعث شلوغی خیابان یونگ و هدایت ترافیک به خیابان‌های فرعی مجاور می‌شود.

در این اثنی برخی از اعضای شورای شهر نیز تمدید گسترش خطوط دوچرخه‌سواری را تنها عاملی برای محدود شدن خیابان‌ها به یک لاین معرفی کردند که مشکلات اتوبوس‌های شاتل مورد استفاده کاربران به دلیل بسته شدن متروی یونگ را بیشتر می‌کند، چرا که شاتل‌ها در حال حاضر نیز به دلیل ترافیک سنگین خودروهای شخصی با مشکل مواجه هستند و خطوط دوچرخه این مشکل را چند برابر می‌کند.

از دیگر طرح‌های ارائه‌شده در صحن شواری شهر در طول برنامه عملیاتی برابرسازی، پیشنهاد کارکنان مبنی بر ایجاد یک برنامه آب‌وهوایی زمستانی اضطراری برای سال ۲۰۲۳ بود که به‌دنبال وقوع طوفان عظیم ژانویه در این شهر مطرح شد. با این حال تلاش‌ها برای تصویب این طرح با چهار رأی موافق و ۱۹ رأی مخالف بی‌نتیجه ماند.

کد خبر 571960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.