شوراها؛ نشانگر عمق تفکر مردم‌سالاری دینی است

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: نهاد شورا زمینه‌ساز ترقی، تعالی و شکوفایی و نشانه حاکمیت مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است و تشکیل شوراهای اسلامی به برکت خون پاک شهیدان این مرز و بوم، در مسیر خدمت‌رسانی هر چه بهتر به آحاد مردم و موجب توفیقات روزافزون ایران اسلامی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسلامی به مناسبت روز گرامیداشت شوراهای اسلامی پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

«بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِیمِ

وَ الَّذینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ أَقامُوا الصَّلاهَ وَ أَمْرُهُمْ شُوری بَیْنَهُمْ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ.

و آنان که امر خدایشان را اجابت کردند و نماز به پا داشتند و کارشان را به مشورت یکدیگر انجام می‌دهند و از آنچه روزی آن‌ها کردیم انفاق می‌کنند. (آیه ۳۸ سوره شوری)

مطابق آیه ۳۸ سوره شوری، قرآن کریم برای اداره دولت اسلامی، مشارکت مردم در اداره امور جامعه و شوراها را مورد تاکید قرار داده است، به طوری که شورا ستون فقرات نظام سیاسی اسلام محسوب می‌شود.

شکل‌گیری نهاد شوراهای اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۹، نشان دهنده تعمیق مردم‌سالاری دینی در جامعه و عینیت بخشیدن به فرآیند واگذاری امور به مردم است.

تردیدی نیست که نهاد شورا زمینه‌ساز ترقی، تعالی و شکوفایی روستاها و شهرها و نشانه حاکمیت مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و تشکیل شوراهای اسلامی به برکت خون پاک. شهیدان این مرز و بوم، در مسیر خدمت‌رسانی هر چه بهتر به آحاد مردم و موجب توفیقات روز افزون ایران اسلامی می‌شود.

اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم، شکرگزار توفیق خدمتی هستند که به سبب همدلی و وفاق در قالب یک خدمت گروهی و منسجم، موجب شد گردش چرخ توسعه و آبادانی شهر کریمه اهل بیت (س) سرعت بیشتری بگیرد و گام‌های استواری در راستای خدمت به مردم ولایت مدار قم برداشته شود.»

کد خبر 571952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.