واکنش مسئولان و نمایندگان به روز جهانی قدس

بزرگداشت روز جهانی قدس، روز گذشته در سراسر کشورهای جهان اسلام با حضور خیل عظیم مردم برگزار شد تا بار دیگر اتحاد و هم‌بستگی ملت‌های مسلمان به رخ جهانیان کشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز قدس سال‌هاست به عنوان یک آرمان مشترک میان امت اسلام و آزادی‌خواهان جهان مطرح بوده است. روز قدس را می‌توان یک نمادسازی بدیع و ماندگار دانست که با معنویت ماه مبارک رمضان و انتخاب آخرین جمعه آن در هم آمیخته است.

ابتکار امام خمینی (ره) در نامیدن روزی به نام قدس، سرآغاز یک تحول بسیار مهم در سرنوشت فلسطین و جهان اسلام شد. روز قدس، روز اتحاد کشورهای آزادی خواه جهان است و این روز معمولاً در کشورهای آزاد و ممالکی که در آن‌ها دیکتاتوری وجود ندارد، بزرگ داشته می‌شود.

بسیاری از تحولات تاریخی در جهان از اعلام یک روز خاص به نام قدس شریف آغاز شد و این روز به دلیل آنکه دفاع از آرمان فلسطین در اذهان جوانان عرب تنها به معنای آزادسازی فلسطین نیست، بلکه آزادسازی همه سرزمین‌های اسلامی از سیطره غرب تلقی می‌شود.

رژیمی که رؤیای نیل تا فرات را داشته اطراف خود دیوارهای بتنی می‌کشد

سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: رژیمی که رؤیای نیل تا فرات را داشته امروز در اطراف خود و روی زمین دیوارهای بتنی با ارتفاع بیش از شش متر می‌کشد که مبادا کسی به داخل این رژیم نفوذ نکند و در برخی نقاط تا سی متر ستون‌های فولادی در درون زمین فرو می‌کند که کسی از زیرزمین به آن‌ها نفوذ نکند!

واکنش مسئولان و نمایندگان به روز جهانی قدس

تاروپود اسرائیل غاصب را درهم خواهیم پیچید

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: هرکس فریاد کمک خواهی مسلمانی را بشنود و به او پاسخ نگوید مسلمان نیست. امروز فریاد مردم مظلوم فلسطین از قدس قبله اول مسلمین که پاره تن اسلام است به گوش می‌رسد. ما دست از پاره تن خود که امروز خط مقدم جبهه مقاومت است برنمی‌داریم. وعده ما راهپیمایی روز قدس.

وی در توئیتی دیگر نوشت: صهیونیست‌ها با حمایت استکبار فلسطین را غصب و به یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان تبدیل کرده‌اند. مبارزه با این رژیم فریضه است و ما با همه توان همه جای جای این پادگان تروریستی را مورد حمله قرار خواهیم داد و تاروپود اسرائیل غاصب را درهم خواهیم پیچید.

واکنش مسئولان و نمایندگان به روز جهانی قدس

امیدواریم امسال اسرائیل کودک کش از صحنه روزگار محو شود

سیدمحمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: امام خمینی (ره) فرمود: روز قدس نه تنها روز فلسطین، بلکه روز اسلام و حکومت اسلامی است انشاالله فردا آخرین راهپیمایی روز قدس برگزار شود و امسال این غده سرطانی و فتنه‌انگیز، اسرائیل کودک‌کش از صحنه روزگار محو شود.

واکنش مسئولان و نمایندگان به روز جهانی قدس

سرزمین بیت المقدس بار دیگر به آزادی خواهد رسید

اسماعیل حسین‌زدهی، نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: سرزمین بیت المقدس بار دیگر به اذن الهی و مقاومت مردم فلسطین به آزادی خواهد رسید. و فریاد الله اکبر از قدس طنین‌انداز خواهد شد و دنیا به ابتکار امام خمینی (ره) در محو شدن صهیونیست غاصب از عرصه گیتی، آفرین خواهند گفت. به امید آزادی قدس.

واکنش مسئولان و نمایندگان به روز جهانی قدس

فلسطین پاره تن اسلام است

زینب سلیمانی دختر شهید قاسم سلیمانی، در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: بسم الله الرحمن الرحیم، فلسطین پاره تن اسلام و مسئله اصلی جهان اسلام و امت اسلامی است. روز جهانی قدس که به ابتکار امام خمینی در تقویم امت اسلامی قرار گرفته با پرچم‌داری امام خامنه‌ای فرصتی برای زنده نگاه داشتن مسئله فلسطین و مقابله با فراموش سازی آنست.

وی ادامه داد: سیف‌القدس شمشیر قدس که امروز سران و مزدوران رژیم منحوس و جعلی اشغالگر قدس را نشانه رفته است شمشیری دو دم است دم دیگر آن امیدهای واهی شما به این جرثومه تباه‌کاری در منطقه را قطع خواهد کرد.

دختر شهید سلیمانی تصریح کرد: همچنین در برابر عزم پولادین شما جوانان فلسطینی تعظیم می‌کنم و ضمن اعلام همبستگی با شما، با رهبر حکیم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای عزیز و شهید قدس شهید حاج قاسم سلیمانی عهد می‌بندم فریادگر حماسه تاریخی شما تا پیروزی بر دشمن و بازگشت به سرزمین مادری باشم.

وی خاطر نشان کرد: خطاب آخر من به خواهری است که تصویر شجاعت و غیرتش در جهان اسلام می‌درخشد: خواهرم! بدان که در پنجه افکندن مقابل اشغالگران خانه‌ات تا قطره آخر خون در کنارت هستیم و مشت محکم و مصممت را در برابر متجاوزان پست و لعین صهیونیست توانمندتر خواهیم کرد؛ همچنان که پدر شهیدم بر این عهد استوار بود.

واکنش مسئولان و نمایندگان به روز جهانی قدس

روز قدس روز دفاع از یک مکتب است

احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: روز قدس دفاع از یک ملت نیست، دفاع از یک مکتب است. قدس شریف محور وحدت همه ملت‌هایی است که مکتبشان اسلام است، شیعه و سنی، سیاه و سفید، عرب و عجم هم تفاوتی ندارد. القدس لنا سنصلی فی القدس.

واکنش مسئولان و نمایندگان به روز جهانی قدس

رژیم صهیونیستی ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید

علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: این پیام را در روز قدس به سران رژیم صهیونیستی دارم که این رژیم قطعاً ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید. این مردم و امت اسلامی پیروزی قدس و ملت فلسطین را خواهند دید.

واکنش مسئولان و نمایندگان به روز جهانی قدس

مردم فلسطین بارزترین مصداق مستضعفان در جهان هستند

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: قانون اساسی ایران با تکیه بر مبانی دین مبین اسلام، بر دفاع از مستضعفان در مقابل مستکبران تاکید دارد. امروز، مردم فلسطین بارزترین مصداق مستضعفین در جهان هستند و مساله فلسطین، عامل شفاف سازی چهره جبهه حق و باطل و نمایشگاه رسوایی مدعیان حقوق بشر است.

واکنش مسئولان و نمایندگان به روز جهانی قدس

جنایت صهیونیست‌ها ذره‌ای از همت فلسطینیان نکاسته است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: دفاع از قدس شریف عامل اتحاد امت اسلامی است. نه جنایت صهیونیست‌ها و نه خیانت خائنان، ذره‌ای از همت بلند مردم فلسطین در دفاع از حرم ابراهیمی نکاسته است.

وی ادامه داد: همه امت اسلامی و آزادگان جهان در مقابله با هرگونه شرارت علیه مسجد الاقصی کنار مقاومت فلسطینی خواهند ایستاد.

واکنش مسئولان و نمایندگان به روز جهانی قدس

کد خبر 571907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.