تامین آب فضای سبز شهر با احیای قنات عبدالله‌آباد

شهردار مشکات با بیان اینکه بخشی از بودجه سال ۱۴۰۱ به تأمین آب مورد نیاز فضای سبز شهر اختصاص پیدا کرده است، گفت: شهرداری مشکات با هدف تأمین منابع آبی و جلوگیری از آسیب به سفره‌های آب زیرزمینی، اقدام به لایروبی قنات قدیمی عبدالله‌آباد کرده است.

«علی پیراینده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بخشی از بودجه سال ۱۴۰۱ به تأمین آب مورد نیاز برای فضای سبز شهر مشکات اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: قنات عبدالله‌آباد در منطقه بالادست مشکات قرار گرفته است. مجراهای این قنات در سال‌های گذشته به دلیل وقوع سیل بسته شده بود.

وی افزود: شهرداری مشکات با هدف تأمین منابع آبی و جلوگیری از آسیب به سفره‌های آب زیرزمینی اقدام به لایروبی قنات قدیمی عبدالله‌آباد کرده است و این طرح تا سال ۱۴۰۲ تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار مشکات با بیان اینکه بهسازی ورودی‌های شهر و ساخت میدان مسجدالحسین (ع) از دیگر طرح‌های اولویت‌دار شهرداری در سال ۱۴۰۱ است، خاطرنشان کرد: نبود میدان مقابل مسجدالحسین (ع)، این مکان را به نقطه‌ای حادثه‌خیز تبدیل کرده است. ساخت این مسجد با همکاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان و کاشان در حال انجام است.

پیراینده تصریح کرد: اجرای رفیوژ میانی، فضای سبز و روشنایی بلوار سردار سرافراز شهید قاسم سلیمانی در محور قدیم کاشان-قم از دیگر طرح‌های عمرانی شهر مشکات است که تفاهم‌نامه آن میان شهرداری و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان منعقد شده است و امید می‌رود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: تکمیل فضای رفیوژ میانی و باغچه‌های کناری بلوار امام خمینی (ره)، ساماندهی ورودی شهر مشکات از طرف آزادراه کاشان - قم با ایجاد فضای سبز، زیباسازی و نصب تابلوی ورودی از دیگر برنامه‌های شهرداری مشکات در سال ۱۴۰۱ است.

کد خبر 571894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.