۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
ضرر ۲.۹ میلیارد دلاری آزمایشگاه متا

شرکت متا پلتفرم، که قبلاً فیس‌بوک نامیده می‌شد، درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد که بخش آزمایشگاه‌های واقعیت متمرکز بر متاورس زیان‌های بیشتری را متحمل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بخش Reality Labs، که قبلاً به عنوان بخش Oculus فیس‌بوک شناخته می‌شد،مبالغ فزاینده‌ای از سرمایه خود را برای توسعه محصولات مرتبط با واقعیت مجازی و متاورس صرف کرده است و زیان ۲.۹ میلیارد دلاری را برای سه ماهه اول ۲۰۲۲ ثبت کرده است که این میزان ۶۱ درصد بیشتر از ضرر ۱.۸ میلیارد دلاری آن در سه ماهه اول ۲۰۲۱ است.

درآمد کلی Reality Labs بالاتر از حد انتظار بود و در سه ماهه اول سال جاری ۶۹۵ میلیون دلار درآمد حاصل از فروش ابزارهایی مانند هدست های VR و سخت افزار Meta Portal مشاهده کرد. مارک زاکربرگ(Mark Zuckerberg)، مدیر عامل متا، در تماسی با درآمد گفت که انتظار ضرر در این بخش وجود دارد، زیرا آزمایشگاه‌های واقعیت هنوز هم به طور عمده بر تحقیق و توسعه یک سری محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مانند Project Cambria متمرکز هستند.

زاکربرگ می‌گوید: می‌دانم که ساخت این ابزار گران است و چیزی است که قبلاً ساخته نشده است و این یک الگوی جدید برای محاسبات و ارتباط اجتماعی خواهد بود. ما انتظار داریم که در کسب درآمد به طور معناداری بهتر از سایرین در این فضا باشیم و انتظار داریم که با توسعه پلتفرم‌های ما، به مزیتی پایدار تبدیل شود.
در گزارش‌های مالی اوایل سال جاری، آزمایشگاه‌ها حدود ۱۰ میلیارد دلار ضرر در سال ۲۰۲۱ نشان دادند که تقریباً ۴ میلیارد دلار از این ضررها ناشی از هزینه‌های کارکنان و تحقیق و توسعه است. به طور کلی، کل درآمد این شرکت برای سه ماهه اول ۲۰۲۲ مبلغ ۲۷.۹ میلیارد دلار است که ۶.۹ درصد نسبت به ۲۶.۱ میلیارد دلار در سه ماهه اول سال گذشته افزایش یافته است.

کد خبر 571893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.