۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
پرداخت مالیات آرژانتین با رمزارزها

مسئولان بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، در نظر دارد به شهروندان خود اجازه دهد تا برخی از مالیات ها را با رمزارزها بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این اعلامیه توسط هوراسیو رودریگز لارتا، رئیس دولت بوئنوس آیرس، اعلام شده است. این ابتکار بخشی از مقدمات دیجیتالی شدن است که مسئولان شهری برای گسترش دسترسی شهروندان به اسناد و خدمات دولتی برنامه‌ریزی می‌کند.

به گفته لارتا، این طرح که بوئنوس آیرس نام دارد، به دنبال ساده‌سازی ارتباط شهروندان با شهر است. دیگو فرناندز، دبیر نوآوری و تحول دیجیتال، در مورد اهمیت بلاکچین برای این برنامه دیجیتالی اظهار داشت: من معتقدم که فناوری بلاکچین به دولت این امکان را می‌دهد که تمام اقدامات خود را شفاف‌تر کند و مشارکت شهروندان را به شیوه‌ای عمیق‌تر تشویق کند.

این پیشنهاد مشابه پیشنهادی است که توسط دولت ریودوژانیرو در ماه مارس ارائه شد و همچنین اعلام کرد که از سال آینده رمزارزها را به عنوان پرداخت برخی از انواع مالیات‌ها می‌پذیرد.

یکی از پروژه‌های کلیدی که شهر به دنبال تکمیل آن است، پیاده سازی یک سیستم شناسه دیجیتال است که به شهروندان امکان می‌دهد تا به صورت خیلی ساده‌تر درخواست‌های اسناد و پرداخت‌ها را به شهر انجام دهند. این سیستم همچنین در تلاش است تا قابلیت همکاری داشته باشد، به این معنی که چندین سازمان دولتی ممکن است به روش‌های مختلف با آن تعامل داشته باشند. این سرویس همچنین می‌تواند ظاهراً به ساده‌سازی وظایف وقت‌گیر در میان ادارات مختلف دولتی کمک کند و به شهروندان این فرصت را می‌دهد تا همه وظایف و درخواست‌های خود را در یک سیستم مدیریت کنند.

کد خبر 571855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.