هفته فرهنگی اصفهان، آیین بزرگ شهری با حضور مردم است

شهردار اصفهان گفت: قوام هر جامعه به هویت آن بستگی دارد و یکی از عناصر هویت جامعه، آیین‌های محلی آن شهر و دیار به‌شمار می‌رود؛ بنابراین هفته فرهنگی اصفهان می‌تواند یک آیین بزرگ شهری با حضور مردم باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» ضمن قدردانی از حضور باشکوه و حماسی مردم اصفهان در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: مردم نشان دادند که به‌رغم وجود مشکلات و سختی‌های معیشتی، کماکان روی آرمان‌های خود محکم ایستاده‌اند؛ زیرا میزان حضور مردم روز گذشته در راهپیمایی روز قدس تماشایی بود.

وی با تبریک پیشاپیش فرارسیدن عید سعید فطر، افزود: آغاز برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان به دلیل مصادف شدن با ایام ماه مبارک رمضان، به بعد از عید فطر موکول شد و قرار است هفته پر شوری را در حوزه فرهنگی اصفهان داشته باشیم؛ امیدواریم مردم نیز ضمن حضور در این برنامه‌ها، به عنوان یک اصفهانی در برگزاری آن مشارکت داشته باشند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: قوام هر جامعه به هویت آن بستگی دارد و یکی از عناصر هویت جامعه، آئین‌های محلی آن شهر و دیار به‌شمار می‌رود؛ بنابراین هفته فرهنگی اصفهان می‌تواند یک آئین بزرگ شهری با حضور مردم باشد.

وی با بیان اینکه به اقتضای فصل بهار و کم شدن ریسک کرونا شاهد حضور گردشگران خارجی در شهر هستیم، گفت: این روزها مردم در سطح شهر گردشگران را پس از مدت‌ها مشاهده خواهند کرد؛ لذا عزم اجرایی و مدیریتی در شهر برای استقبال از گردشگران فراهم شده است، البته شهروندان نیز که در کوچه، بازار، مغازه و خیابان خط تماس با گردشگران هستند، باید مظهر اخلاق، ادب، احترام، انصاف و عدالت باشند؛ زیرا ریز رفتارهای ما برای گردشگران خارجی بسیار اهمیت دارد.

قاسم‌زاده ادامه داد: قطعاً گردشگران به نوع مواجه کسبه، عدالت، انصاف، اخلاق و عدالت آن‌ها توجه می‌کنند که امیدواریم شهروندان نیز داشته‌های ارزشی و اخلاقی را در مواجهه با آن‌ها به منصه ظهور بگذارند تا هنگام بازگشت به کشور خود، تبلیغ و معرفی خوبی از شهر و دیار ما داشته باشند و بتوانیم از ظرفیت گردشگری شهر حداکثر استفاده را ببریم.

وی خاطرنشان کرد: برای بهتر شدن شرایط، ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان به ستاد دائمی تغییر پیدا کرد و درصدد رفع کاستی‌ها هستیم تا گردشگران داخلی و خارجی که به اصفهان سفر می‌کنند، در سطح شهر جهت بهره‌مندی از خدمات عمومی مشکلی نداشته باشند.

۹۰ درصد متکدیان غیرایرانی هستند

شهردار اصفهان با اشاره به افزایش ترافیک سطح شهر اصفهان، گفت: اگر طی چهار هفته پایانی فعالیت مدارس، هماهنگی بین خانواده‌های هم‌محله انجام شود و دانش‌آموزان آن‌ها با استفاده از خودروی یکی از خانواده‌ها راهی مدرسه شوند و به جای تردد چهار خودرو، یک خودرو در معابر شهر تردد داشته باشد، قطعاً شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود.

وی در خصوص وجود افراد کارتن‌خواب در شهر، گفت: با اهتمام جمعی مدیریت شهری، نیروی انتظامی، بهزیستی، استانداری و فرمانداری کارتن‌خواب‌ها که اغلب مهاجرانی هستند که به سمت اصفهان آمده‌اند، از سمت شهر به سمت کمپ‌ها هدایت شدند؛ البته نیروهای گشت کنترل و نظارت شهرداری فعالیت دارند، اما شهروندان در صورت مشاهده این افراد می‌توانند مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری اطلاع دهند تا در کمترین زمان اقدامات لازم انجام شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در ارتباط با کودکان کار نیز اقدامات زیادی انجام شده است، ادامه داد: این مشکل فرهنگی است؛ زیرا بخشی از کودکان به‌صورت ساماندهی شده اقدام به تکدی‌گری می‌کنند و بخشی دیگر با حمایت پدر و مادر به عنوان منشأ درآمد فعالیت دارند که بیش از ۹۰ درصد غیرایرانی هستند، لذا انتظار می‌رود شهروندان به این افراد کمک و ترحم نکنند تا این معضل با کمک جمعی تیم اجرایی شهر ساماندهی شود.

کد خبر 571841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.