برگزاری جشنواره‌ها؛ زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذار

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر اهواز، ضمن اشاره به استفاده از زمین‌های مربوط به مجموعه شهرداری با هدف افزایش ارزش افزوده، گفت: زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار با برگزاری جشنواره‌های استانی و کشوری زودتر محقق خواهد شد.

سید محمدعلی پورموسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نخستین و مهم‌ترین اولویت سرمایه‌گذاری در شهر اهواز، تصحیح و تدوین شیوه‌نامه‌های سرمایه‌گذاری است. برای دستیابی به شیوه‌نامه جدید، توافقات و اصلاحاتی انجام شده، اما همچنان این شیوه‌نامه نیز نیازمند بازبینی و اصلاح مجدد و تصویب توسط شورای اسلامی شهر است.

وی افزود: در شیوه‌نامه سابق، تمام موارد به شورای عالی سرمایه‌گذاری موکول می‌شد که متشکل از شهردار و اعضای حقوقی وی بود؛ اما در شیوه‌نامه جدید سرمایه‌گذاری شرایط تغییر یافته است و در شیوه ساده‌تر جهت تسریع در روند تصمیم‌گیری‌ها، هیئت مدیره سازمان سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری را بر عهده خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر گفت: اولویت دیگر این کمیسیون، سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی در شهر اهواز است. در روش سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی مقرر شد، برخی اعضای کمیسیون این موضوع را به عنوان اولویت به طور جدی پیگیری و در شش ماه آینده به نتیجه برسانند.

وی با اشاره به تجمیع سرمایه‌گذاران قدیمی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر، اضافه کرد: با دعوت و به‌کارگیری مجدد سرمایه‌گذاران سابق می‌توان از تجارب ارزنده آن‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده و پروژه‌های موفقی را برنامه‌ریزی و اجرایی کرد.

پورموسی تاکید کرد: از شهرداری درخواست کرده‌ایم مجموعه متنوعی از زمین‌های مربوط به مجموعه شهرداری که امکان سرمایه‌گذاری در آن‌ها وجود دارد، با هدف سوددهی، افزایش ارزش افزوده و جذب سرمایه‌گذار مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرند.

وی برگزاری جشنواره‌های سرمایه‌گذاری و مسابقات بین مناطق را از راهکارها و اولویت‌های مهم جذب سرمایه‌گذار دانست و خاطرنشان کرد: زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار با برگزاری جشنواره‌های استانی و خارج از استان، سریع‌تر محقق خواهد شد و برگزاری مسابقات بین مناطق با هدف ایجاد رقابت میان آن‌ها امر سرمایه‌گذاری را تسریع خواهد بخشید.

کد خبر 571816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.