۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
عید فطر ۱۴۰۱ چه روزی است؟

یک پژوهشگر نجوم گفت: درصورتی‌که روز یکشنبه با چشم مسلح بتوان هلال ماه را مشاهده کرد، بنابر نظر فقهایی که رؤیت با تلسکوپ را مجاز می‌دانند، دوشنبه _دوازدهم اردیبهشت‌ماه_ عید فطر خواهد بود؛ البته هلال ماه در شامگاه دوشنبه _دوازدهم اردیبهشت‌ماه_ با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در روز یکشنبه _یازدهم اردیبهشت‌ماه_ با هلال بحرانی روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: احتمال رؤیت هلال ماه در این روز وجود دارد، اما برای رصد آن به ابزار و متخصصان بسیار نیاز است و درصورتی‌که هلال ماه در این روز مشاهده شود، ماه رمضان ۲۹ روز خواهد بود.

وی افزود: هلال بحرانی با چشم غیرمسلح قابل رؤیت نیست و نیازمند ابزار رصدی است؛ بنابراین در روز یکشنبه هلال ماه وجود دارد، اما رویت‌پذیری آن بسیار سخت بوده و تنها با استفاده از ابزار رصدی با کمک متخصصان و در شرایط جوی مناسب امکان‌پذیر است.

این پژوهشگر نجوم ادامه داد: مدت زمانی که هلال ماه در آسمان روز یکشنبه حضور دارد، بسیار کم است؛ بنابراین برای رصد هلال روز یکشنبه علاوه بر متخصصان، ابزارآلات دقیق و شرایط جوی مناسب، باید به زمان نیز توجه کنیم.

وی در رابطه با روز عید فطر گفت: اگر روز یکشنبه با چشم مسلح بتوان هلال ماه را مشاهده کرد، بنا بر نظر فقهایی که رؤیت با تلسکوپ را مجاز می‌دانند دوشنبه _دوازدهم اردیبهشت‌ماه_ عید فطر خواهد بود؛ البته هلال ماه در شامگاه دوشنبه _دوازدهم اردیبهشت‌ماه_ با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است.

کد خبر 571775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.