پیگیری و احقاق حقوق شهروندان، مهم‌ترین وظیفه شورای شهر

شهردار باغبادران گفت: شورا نهاد جمعی تصمیم‌گیری مبتنی بر شیوه مردم سالاری دینی است که وظیفه کشف، احصا، پیگیری و سیاستگذاری در راستای احقاق مطالبات مردمی هر کوی و سامان را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله امینی به مناسبت روز ملی شوراها در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"در بین مناسبت‌ها و یادها و نام‌های تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران اسلامی نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها آمده است.

شورا به عنوان یک اصل عقلی است که آموزه‌های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن تاکید دارد تا جایی که خداوند، پیامبر اکرم (ص) که وصل به دریای بی کران وحی الهی است را سفارش به مشورت با اصحاب نموده و در تعریف صفات و ویژگی‌های شخصیتی ایشان آورده‌اند که بسیار اهل مشورت بود.

اصول مرتبط با شوراها که منبعث از آیات نورانی قرآن و احادیث گهربار پیامبر اعظم و اهل بیت عصمت و طهارت (ص) و از سرچشمه‌های زلال آموزه‌های دینی ماست، همواره از اصول مترقی و روشن قانون اساسی ایران است.

شورا نهاد جمعی تصمیم‌گیری مبتنی بر شیوه مردم سالاری دینی است که وظیفه کشف، احصا، پیگیری و سیاستگذاری در راستای احقاق مطالبات مردمی هر کوی و سامان را بر عهده دارد.

ضمن ارج نهادن به زحمات تمامی اعضای شوراهای اسلامی کشور بویژه اعضای محترم شورای اسلامی شهر باغبادران در ادوار شش‌گانه، سپاسگزاری و قدردانی از خدمات و زحمات و هم افزایی‌های اعضای محترم شورای اسلامی شهر باغبادران را اعلام و نهم اردیبهشت روز شوراها را به اعضای معزز شورای اسلامی شهر تبریک عرض می‌نمایم.

موفقیت ایشان را در اجرای وظایف خود و خدمت صادقانه به مردم در راستای اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از خداوند متعال خواستارم. "

پیگیری و احقاق حقوق شهروندان، مهم‌ترین وظیفه شورای شهر

کد خبر 571713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.