لکه ننگ اسرائیل با وحدت مسلمانان پاک می‌‎شود

عضو جامعه روحانیت گفت: با شرکت در راهپیمایی روز قدس اعلام می‌کنیم که حامی فلسطین و مخالف اسرائیل ظالم و ستمگر هستیم تا این لکه ننگ با وحدت مسلمین و تقویت فلسطینی‌ها از این نقطه جغرافیا برداشته شود.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روز قدس و نماد وحدت امت اسلامی اظهار کرد: ما در انقلاب اسلامی ایران فرصتی پیدا کردیم که بسیاری از افتخارات و امتیازات اسلام محمدی را هم بشناسیم و هم بشناسانیم.

وی ادامه داد: یکی از این افتخارات مسجد الاقصی است که در قرآن در سوره اسرا اسم مشخص دارد، همچنین ما سرزمین قدس و فلسطین را کانون بسیاری از پیامبران، وفات، مزار و قبر پیامبران گذشته می‌‎دانیم که برای ادیان ارزشمند است.

عضو جامعه روحانیت تصریح کرد: مسجد الاقصی نه تنها برای دین اسلام بلکه برای دین موسی و عیسی بن مریم، افتخار، محل تبلیغ، ترویج، کار و زندگی بوده که ما فرصت پیدا کردیم این اماکن را بشناسیم و به دیگران هم بشناسانیم.

اکرمی اضافه کرد: اگر ۷۵ سال قبل جغرافیای دنیا را مطالعه کنیم، می‌بینیم یک دولت غاصب به نام اسرائیل در جغرافیا وجود ندارد و هرچه وجود دارد فلسطین است.

وی خاطر نشان کرد: انگلیس نانجیب مکار و سپس آمریکا، اسرائیل را در دنیای اسلام با زور و اجبار به وجود آوردند و برخی از یهودیان کشورهای دیگر را جمع کردند و به فلسطین آوردند تا کشوری تأسیس کنند و سپس خنجری در قلب دنیای اسلام فرو کنند و بین مسلمانان کشورها دعوا و نزاع درست کنند تا نظاره‌گر کشتار، تخریب، ویرانی و آوارگی فلسطینیان باشند.

عضو جامعه روحانیت اضافه کرد: اگر تاریخ ۷۵ ساله موجودیت اسرائیل را مطالعه کنیم، می‌بینیم حتی یک روز نبوده که اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها خانه‌ای را خراب نکرده و کسی را نکشته و خانواده‌ای را آواره نکرده باشند و دلهره و ترس در دنیای اسلام به وجود نیاورده باشند.

اکرمی گفت: در تعابیر قرآن مجید آمده است که این جنس کارها اختلاف، تفرقه و خیانت است. تاکنون شاهد جنگ‌های متعددی بودیم و اکنون هم روزی نیست که در مسجد الاقصی، فلسطین، کرانه غربی و غزه حادثه‌ای رخ ندهد.

وی با بیان اینکه اکنون همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، امروز فلسطین زنده است و نام او در کشورهای دنیا مطرح است، اضافه کرد: در آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهای غربی درباره مظلومیت فلسطینی‌ها می‌گویند و ما باید به عنوان یک کشور از ۲۰۰ کشور دنیا و یک درصد از جمعیت جهان مظلومیت فلسطینی‌ها و ظالم بودن اسرائیل را اعلام کنیم.

عضو جامعه روحانیت خاطر نشان کرد: ما پیرو امیرالمومنین علی (ع) هستیم. ایشان فرمودند ما باید یاور مظلوم و دشمن ظالم باشیم ولو در خیابان‌های این مساله را به عنوان شعار فریاد بزنیم تا به گوش همگان برسد.

اکرمی یادآور شد: می‌توانیم به فاصله هزاران کیلومتر از فلسطین به خیابان‌ها آمده و با شرکت در راهپیمایی روز قدس اعلام کنیم که حامی فلسطین و مخالف اسرائیل ظالم و ستمگر هستیم تا این لکه ننگ با وحدت مسلمین و تقویت فلسطینی‌ها از این نقطه جغرافیا برداشته شود و همه فلسطینی‌ها زندگی آبرومندی داشته باشند.

کد خبر 571629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.