نمایندگان مردم هرمزگان در جریان روند تولید و مشکلات فولاد هرمزگان قرار گرفتند

سه تن از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از مجموعه فولاد هرمزگان در جریان روند تولید و مشکلات این حوزه قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آشوری تازیانی نماینده بندرعباس، قشم حاجی آباد و ابوموسی، احمد جباری نماینده غرب هرمزگان و حسین رئیسی نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت فولاد هرمزگان از این شرکت بازدید و در جریان روند تولید و مشکلات این حوزه قرار گرفتند.

عطاالله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان ضمن ارائه عملکرد فولاد هرمزگان در سال گذشته ارائه و توجه به سرمایه‌های انسانی و اشتغال پایدار را دو موضوع مهم دانست که از سال گذشته جزو اولویت‌های این شرکت بوده است.

وی در ادامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و آماده سازی زمینه‌ها برای فعالیت این شرکت‌ها و نیز دانشگاه را از برنامه‌های مهم فولاد هرمزگان عنوان کرد.

‎مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه به توضیح اهمیت تولید پرداخت و با بیان گسترش حوزه فعالیت‌های فولاد هرمزگان گفت: پس از چهار طرح فولادی بزرگ که بهمن ماه گذشته عملیات احداث آنها آغاز شده، به زودی عملیات احداث خط نوردگرم در فولاد هرمزگان اعلام خواهد شد که راه‌اندازی این طرح‌ها برای بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی به همراه دارد.

معروفخانی اثرات راه اندازی این طرح‌ها برای اقتصاد استان مثبت و در جهت توسعه استان بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: با آغاز بهره برداری از طرح‌های فولاد هرمزگان و سیمین هرمز که به تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خواهد رسید، هرمزگان به قطب اول فولاد کشور تبدیل و فولاد هرمزگان پرچم‌دار این توسعه خواهدشد.

وی در ادامه با اعلام گسترش فعالیت فولاد هرمزگان در حوزه معدن گفت: در گفتگوهای اولیه با استاندار هرمزگان مقرر شد معادن سنگ آهن در استان که فعالیتی در آنها انجام نمی‌شود و عمدتاً در شرق هرمزگان هستند، به فولاد هرمزگان واگذار و این شرکت با سرمایه‌گذاری مناسب صنایع فراوری را در آنها مستقر کند.

‎مدیرعامل فولاد هرمزگان تاکید کرد: این سرمایه گذاری ها علاوه بر حل مشکل مواد اولیه فولادی، فواید بسیار از جمله اشتغال‌زایی و توسعه فعالیت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برای مردم استان به خصوص شرق هرمزگان را خواهد داشت.

‎وی درخواست دیگر خود از نمایندگان مجلس را تأمین پایدار انرژی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته فولاد هرمزگان از قطعی برق ۲,۰۰۰ میلیارد تومان زیان داشته است.

معروفخانی با اشاره به ضرورت ایجاد طرح توسعه نوردگرم دو فولاد مبارکه در کشور گفت: با شروع این طرح عظیم و نیاز کشور شاهد قطع وابستگی کشور به ورق خواهیم بود در این زمینه نیازاست نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی و دولت از این طرح بزرگ حمایت کنند، متأسفانه به بهانه مصرف آب توسعه صنعت فولاد را قفل کرده‌اند و طرح نورد گرم شماره دو مبارکه برای کشور یک ضرورت است.

در ادامه محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در این نشست عنوان کرد: ابتکار و خلاقیت‌های انجام شده در حوزه‌های گوناگون شرکت فولاد هرمزگان ستودنی و قابل تقدیر است

وی همچنین بر عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در صنایع تاکید کرد و گفت: هر بنگاهی در هر جایی مستقر شود اثرات مثبت و منفی دارد و بنگاه‌های اقتصادی می‌بایست برای مردم پیرامون خود نیز دارای اثرات مثبت باشند، هر کجا بنگاهی کمر همت بست در دل و جان مردم هم جا خواهد گرفت.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست قول مساعد پیگیری مشکلات بیان شده از وزرای مربوطه را داد.

احمد جباری نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه صنایع در هرمزگان به صورت متوازن باشد اظهارکرد: در حال حاضر صرفاً در غرب بندرعباس شاهد تجمع صنایع مختلف هستیم و بدون شک توسعه پایدار اتفاق نخواهد، افتاد مگر اینکه توسعه صنعتی که رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت انجام شود.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ی فولاد هرمزگان گفت: بسیار خوشحالیم که شرکت فولاد هرمزگان طرح‌های توسعه خود را درحال دنبال کردن است و رضایت درون سازمان و برون از سازمانی را توانسته ایجاد کند.

کد خبر 571566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.