شورا؛ تثبیت نقش‌آفرینی شهروندان در تعیین سرنوشت خود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا که در واقع ریشه در آیات و مبانی الهی دارند نقش‌آفرینی مردم را در رقم زدن سرنوشت خویش تثبیت کرده‌اند، ضمن آن که با جلب مشارکت آنان افق‌های جدیدی را در حوزه‌های گوناگون خدمت‌رسانی و ارتقای بهبود کیفیت زندگی در شهر گشوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی در پیامی در خصوص روز شوراها با تبریک این روز، بر خدمت به شهروندان تاکید کرد. متن پیام به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

"… شوراها باید در همه‌جا باشد و هر جایی، خودش منطقه خود را اداره کند…"

قسمتی از فرمان حضرت امام‌خمینی (ره) درباره تأسیس شوراها

"… هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست، چه در شهر، چه در بخش و چه در روستا. وظایفی که برای شوراها در قانون ذکر شده همان وظایفی است که اگر شوراهای بتوانند این وظایف را به‌طور کامل به انجام برساند بسیاری از مشکلات مردم برطرف خواهد شد…"

از فرمایشات مقام‌معظم رهبری در تاریخ ۰۴/‏۰۳/‏۱۳۷۸‬

آغاز فعالیت و تأسیس شوراها در سال ۱۳۷۸ را می‌توان در ادامه حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و تکمیل زنجیره مردم سالاری دینی دانست. اداره امور کشور از طریق شورا که در ۱۰ اصل از اصول مترقی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تجلی یافته با رویکرد تمرکززدایی و تقویت مدیریت محلی ایجاد گردید و به لطف پروردگار تا کنون توانسته است چالش‌های جدی‌ای را در حوزه‌های گوناگون مدیریت شهری حل‌وفصل نماید. گرچه خود نیز از آغاز به کار، بعضاً با دشواری‌ها و معضلات اساسی مواجه بوده است.

شوراهای اسلامی شهر و روستا که در واقع ریشه در آیات و مبانی الهی دارند نقش‌آفرینی مردم را در رقم زدن سرنوشت خویش تثبیت کرده‌اند. ضمن آن که با جلب مشارکت آنان افق‌های جدیدی را در حوزه‌های گوناگون خدمت‌رسانی و ارتقای بهبود کیفیت زندگی در شهر گشوده‌اند.

اینجانب به نمایندگی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر اصفهان فرارسیدن نهم اردیبهشت که به‌حق باید آن را سالروز میلاد این نهاد دانست و در سال جاری با روز جهانی قدس تقارن یافته است را به شهروندان فهیم و مؤمن اصفهان تبریک می‌گویم و از درگاه خداوند متعال توفیقات همگان را با همدلی و هم‌افزایی در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق شعار سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» که سربلندی ایران عزیز را به دنبال دارد، خواهانم.

محمد نورصالحی
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان»

کد خبر 571544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.