۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
تاثیر شوراها بر رفاه شهروندی

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: شوراها به عنوان پارلمان‌های محلی در زمینه قانون‌گذاری، مصوباتی را وضع می‌کنند که این مصوبات در کنار قوانین بالادستی می‌تواند رفاه شهروندی را در تمام ابعاد زندگی مردم به همراه آورد.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نهم اردیبهشت‌ماه، روز شوراها، اظهار کرد: مدیریت محله‌محور می‌تواند راه‌گشا باشد، شورای اسلامی شهرها می‌توانند با هم‌فکری بزرگان و معتمدان هر محله‌ای مشکلات محلات شهر را شناسایی کنند و در جهت رفع آن قدم بردارد. این مسئله به برنامه‌ها و امور شورای اسلامی شهر جهت خاصی می‌بخشد و افزایش رضایت‌مندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در این زمینه می‌توان به تأسیس زمین چمن مصنوعی در بعضی محلات اراک که در سال گذشته رقم خورد اشاره کرد؛ چرا که یکی از مهم‌ترین مشکلات در برخی محلات شهر نبود زیرساخت‌های فرهنگی مناسب برای گذران اوقات فراغت کودکان و جوانان است.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: شهر یک موجود زنده است و نباید مفهوم آن را به کالبدی از مصالح تقلیل داد، در این راستا شورای اسلامی شهرها باید تمام ابعاد اجتماعی، کالبدی، زیست‌محیطی و زندگی شهروندی را مورد توجه قرار دهند، تا جامعه به صورت متوازن رشد و توسعه یابد.

وی اضافه کرد: شوراها باید در زمینه‌های فرهنگی در جهت نهادینه کردن و تقویت فرهنگ غنی اسلامی، شهرنشینی و هم‌زیستی قدم بردارند که این موضوع همکاری نهادها و سازمان‌های متولی امر فرهنگ را می‌طلبد.

کد خبر 571513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.