آماده‌باش صهیونیست‌ها از ترس مقاومت

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنج‌شنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «آماده‌باش صهیونیست‌ها از ترس مقاومت» نوشت: مقاومت فلسطینیان در مسجدالاقصی و تعدد شمار عملیات‌های استشهادی در اراضی اشغالی، صهیونیست‌ها را از چند روز مانده تا گردهمایی عظیم روز قدس تا حدی به هراس انداخته که برای حفظ موجودیت خود، سطح هشدارها را به‌شدت افزایش داده و علاوه بر اعمال تمهیدات امنیتی و سایبری، با یورش به اردوگاه‌های فلسطینی، عملیات دستگیری فعالان سیاسی را آغاز کرده‌اند.

نظامیان صهیونیست صبح دیروز در جریان یکی از عملیات‌های دستگیری فعالان سیاسی، به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری یورش برده و با شلیک گلوله به سمت مردم، یک جوان فلسطینی را به شهادت رساندند و سه نفر را مجروح کردند. در پی این حمله جنبش جهاد اسلامی در اردوگاه جنین با صدور بیانیه‌ای، صهیونیست‌ها را تهدید به انتقامی سخت کرد.

این در حالی بود که به گزارش «الجزیره»، نظامیان اشغالگر دیروز در جریان یورش به بخش‌های دیگر جنین دست‌کم ۱۵ نفر را بازداشت کردند؛ اما در شرایطی که تنش‌ها میان حماس و تل‌آویو به‌ویژه در دو هفته اخیر به اوج خود رسیده است، صهیونیست‌ها که خطر تکرار نبرد ۱۱ روزه سال گذشته غزه را بیخ گوششان احساس می‌کنند در حالی برای هر گونه حمله‌ای آماده شده‌اند که به نوشته العالم، هیئت عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی برای تقاضای توقف جوشش در مسجدالاقصی در سفری محرمانه راهی مصر شده‌اند تا در رایزنی با مسئولان امنیتی و نظامی مصر برای پایان دادن به اعتراضات فلسطینیان چاره‌اندیشی کنند.

در همین حال رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند، مقامات ارشد رژیم صهیونیستی تمامی سفرهای خارجی خود را تا چند روز آتی به تعویق انداخته‌اند. این در شرایطی است که بلومبرگ از افزایش تمهیدات امنیتی در اطراف خانه «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دریافت نامه‌ای تهدیدآمیز به همراه گلوله، خبر داده است. سرویس امنیتی شاباک اسرائیل، در حالی تحقیقات درباره منشأ این نامه تهدید به قتل خطاب به «بنت» و خانواده‌اش را آغاز کرده‌اند که رسانه‌های عبری از انتشار جزئیات این پرونده منع شده‌اند؛ اما نکته جالب‌توجه پس از این اتفاق، پیام توئیتری «بنت» در انتقاد به این تهدید بود. او به‌عنوان نخست‌وزیر رژیمی که سلاح‌های نیروهای نظامی و خشونت شهرک‌نشینانش، سایه سنگین مرگ و آوارگی را هر روز بر سر فلسطینیان قرار داده است، در این پیام نوشت: «یک مناقشه سیاسی هر قدر هم عمیق باشد نباید به خشونت، آشوبگری و تهدید به مرگ منجر شود.»

در این میان نزدیک شدن به روز قدس دغدغه حمله سایبری را نیز برای صهیونیست‌ها جدی‌تر می‌کند. در حالی که به تازگی سیستم بانکداری اسرائیل مورد حمله هکرهای ناشناس قرار گرفته است، به نوشته «تایمز اسرائیل»، خاطره هک شدن سایت‌های رسمی اسرائیل در دو سال گذشته آن‌هم با انتشار همزمان فیلم‌ها و تصاویری از نابودی تل‌آویو، سطح هشدار امنیت سایبری رژیم صهیونیستی را به‌شدت بالا برده است. براساس آخرین گزارش‌ها، صفحه فیس‌بوک مرکز سایبری ملی رژیم صهیونیستی نیز در چند روز گذشته با حجم بالای درخواست‌ها برای افزایش سطح ایمنی در برابر حملات هکرها روبه‌رو شده است.

آماده باش صهیونیست‌ها از ترس مقاومت

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «نبرد نهایی نزدیک است‌» نوشت: روز قدس امسال با سال‌های قبل تفاوت دارد. نه‌تن‌ها از بعد ملتهب‌تر شدن رویدادهای فلسطین، بلکه از نظر گسترش دامنه مقاومت به بیرون از غزه. حالا دیگر مسلح شدن کرانه باختری نه یک برنامه، که واقعیتی عینی است. مجموعه این تحولات باعث شده که رهبران مقاومت زوال رژیم صهیونیستی را گریزناپذیر بخوانند و دبیر کل حزب‌الله وعده نزدیک بودن نبرد و پیروزی نهایی بدهد.

تهدید علیه مقام‌های رژیم صهیونیستی در آستانه روز قدس، به آستانه خانه نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رسید. روز سه‌شنبه به دنبال ارسال نامه‌ای با محتوای تهدیدآمیز به همراه یک گلوله برای بنت، دفتر او اعلام کرد که مسئولان امنیتی پوشش حمایتی- امنیتی از نخست‌وزیر و خانواده وی را تشدید کردند.

وب‌سایت «وای‌نت» گزارش کرده که پاکت حاوی نامه و گلوله به یکی از افراد خانواده نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل داده شده بود و در این نامه وی و خانواده‌اش در منطقه‌ای به نام «رعنانا» جایی که زندگی می‌کنند، تهدید به مرگ شده‌اند. سرویس امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) از آغاز تحقیقات خود در این زمینه خبر داد، ولی پلیس رژیم صهیونیستی ارائه جزئیات بیشتر درباره این تحقیقات را ممنوع و در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه را به همراه سرویس امنیت داخلی اسرائیل پیش خواهد برد؛ موضوعی که نشان‌دهنده امنیتی‌تر شدن شرایط در سرزمین‌های اشغالی است.

خود بنت در بیانیه‌ای گفته که رقابت سیاسی هر چه می‌خواهد حساس و عمیق باشد، نباید اجازه داد به مرحله‌ای از خشونت، تهدید به مرگ و رفتارهای قلدرمآبانه کشیده شود. به گفته او، اختلاف‌نظرها در رقابت سیاسی طبیعی است، منتهی تهدید به مرگ و خشونت در رقابت‌های سیاسی امری «غیرقابل قبول» است.

آماده باش صهیونیست‌ها از ترس مقاومت

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «‌هماهنگی نیروهای مقاومت برای پایان دادن به اشغال فلسطین» نوشت: اگر تا همین چند سال پیش اعلام می‌شد که تل‌آویو در محاصره کامل هزاران موشک بالستیک قرار دارد، شاید کمتر کسی می‌توانست چگونگی این محاصره‌شدگی مرکز صهیونیست‌ها را متصور شود، اما اکنون با انتشار کلیپی از سوی جنبش مقاومت «نجباء» عراق، نحوه رویایی و چگونگی مقابله نظامی تمام عیار همه جنبش‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی به طور کامل تشریح شده تا تصور این امر، برای دیرباورترین افراد هم ممکن شود.

در فیلم کوتاه منتشر شده از سوی جنبش نجباء با نام «فروپاشی دیوار»، مقاومت عراق به زبان عبری، سناریوی حمله موشکی فراگیر و همزمان از یمن، ایران، عراق، سوریه، لبنان و غزه به سرزمین‌های اشغالی را ترسیم کرده و در واقع این پیام هشدارآمیز را در قالبی «بی سابقه» به تل‌آویو داده که در صورت رویارویی نظامی نه فقط با یک کشور که با یک ائتلاف بزرگ منطقه‌ای به نام «جنبش مقاومت» روبه‌رو خواهد بود.

فیلم با تصاویری از شلیک همزمان صدها موشک بالستیک به سمت مناطق اشغالی شروع می‌شود و سپس فاصله هرکدام از پایگاه‌های موشکی در کشورهای مختلف منطقه تا «اسرائیل» و توان موشکی جنبش‌های مقاومت را یک به یک بررسی و توضیح می‌دهد. ابتدا این پرسش از صهیونیست‌ها پرسیده می‌شود که «نیروهای جهاد اسلامی فلسطین و حماس نبرد سیف‌القدس را در برابر شما رقم زدند، پس در برابر زرادخانه موشکی نیروهای مقاومت منطقه چگونه از خود محافظت خواهید کرد؟

آماده باش صهیونیست‌ها از ترس مقاومت

کد خبر 571470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.