منتظر تحویل ۱۷۳ اتوبوس جدید هستیم

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه در اواخر سال گذشته هزینه لازم برای خرید حدود ۱۷۳ دستگاه اتوبوس به حساب وزارت کشور واریز شد، گفت: براساس اولویت‌بندی این وزارتخانه، منتظر هستیم تا اتوبوس‌ها تحویل شهرداری شود.

محسن رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کمک ۸۰ درصدی دولت برای خرید ۱۷۳ دستگاه اتوبوس، اظهار کرد: در راستای خرید این اتوبوس‌ها، سال گذشته وزارت کشور قرارگاهی را برای کمک به حمل‌ونقل عمومی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه ایجاد شده توسط وزارت کشور، سازوکاری تعریف کرده است که با خودروسازان و کسانی که وسایل نقلیه حجیم‌بر مانند اتوبوس می‌سازند، قرارداد منعقد کند، گفت: طبق این قراردادها، ۸۰ درصد مبلغ خرید اتوبوس بالغ بر پنج میلیارد تومان بر عهده دولت و ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز بر عهده شهرداری است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه در اواخر سال گذشته هزینه لازم برای خرید حدود ۱۷۳ دستگاه اتوبوس به حساب وزارت کشور واریز شد، خاطرنشان کرد: براساس اولویت‌بندی این وزارتخانه، منتظر هستیم تا اتوبوس‌ها تحویل شهرداری شود.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های جدید در طول سال جاری به دست شهرداری اصفهان می‌رسد، اضافه کرد: خرید اتوبوس جدید کمک می‌کند که شهروندان از حمل‌ونقل عمومی سالم‌تر و پاک‌تر برخوردار شوند.

رنجبر گفت: شهرداری برای بازسازی اتوبوس‌های فرسوده اعتباراتی در بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد کرد که به تصویب شورای اسلامی شهر رسید که علاوه بر آن تسهیلاتی از سوی وزارت کشور نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مجوز انتشار اوراق مشارکت در راستای بازسازی اتوبوس‌های فرسوده را داریم، تصریح کرد: این اوراق ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد که برای خرید و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به ما کمک خواهد کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد: امسال بازسازی و خرید اتوبوس را داشته باشیم و بتوانیم نیاز حمل‌ونقل عمومی اصفهان را تا حد زیادی برطرف کنیم.

کد خبر 571427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.