مطالبه‌گران باید تقوا داشته باشند

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه مطالبه‌گران باید تقوا داشته باشند، گفت: بی‌تقوایی در جهت مطالبه‌گری شیطانی است و نباید در متن مطالبه‌گری انتقاد تخریبی صورت بگیرد، بلکه باید انتقاد سازنده داشته باشیم.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دانشجویان اظهار کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری به نکته دشمن‌شناسی توأم با بصیرت دقیق و عمیق اشاره شد.

وی با بیان اینکه اگر دشمن را به خوبی نشناسیم حنجره ما بلندگوی استکبار خواهد شد، ادامه داد: مطالبه‌گری باید منطبق با واقعیت‌های کشور باشد، نه آن نوع مطالبه‌گری که شبکه‌های معاند و استکبار برای ما رقم می‌زنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: قرآن می‌فرماید که منافقان شایعه را می‌سازند و مؤمنان ضعیف‌الایمان آن را انتشار می‌دهند ما نباید از این دسته مؤمنان باشیم بلکه باید مؤمن قوی باشیم و ایمان قلبی و راسخ داشته باشیم.

وی با اشاره به شرایط مطالبه‌گری افزود: موضوع مورد مطالبه در ابعاد مختلف به صورت دقیق شناخته می‌شود، اگر موضوع به خوبی شناخته نشود نمی‌توانیم مطالبه‌گر خوبی باشیم، همچنین در مسیر مطالبه‌گری نباید با آبروی نظام، مسئولان نظام و ملت ایران بازی کرد.

سالک خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران از یک برتری شاخص در سطح جهان برخوردار است، از این رو ممکن است یک مطالبه‌گری با آبروی نظام بازی کند. ما نباید حیثیت درون تشکیلاتی نظام، آبرو و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را فدای یک مطالبه ضعیف کنیم.

وی اضافه کرد: کسی که مطالبه می‌کند باید برای برون‌رفت از مشکل مورد مطالبه راهکاری بر اساس راهبرد و اهداف تعیین شده اعلام کند. یعنی صرف مطالبه‌گری این نیست که فردی انتقاد و بحث کند بلکه باید راهکار برون‌رفت از آن را هم بیان کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: نکته دیگر اینکه انسان در جریان مطالبه‌گری باید بداند با چه کسی معامله می‌کند آیا با منافع شخصی، باندی، گروهی و حزبی در داخل کشور اعمال قدرت می‌کند؟ یا اینکه مطالبه‌گری را برای اصلاح حرکت پیشرفت عدالت انقلاب اسلامی مطرح می‌کند؟.

وی با اشاره به اینکه مطالبه‌گران باید با تقوا برخورد کنند، خاطرنشان کرد: بی‌تقوایی در جهت مطالبه‌گری شیطانی است و درست نیست. مطالبه‌گری نوعی انتقاد است و نباید در متن مطالبه‌گری انتقاد تخریبی صورت بگیرد بلکه باید انتقاد سازنده داشت.

سالک تاکید کرد: لازمه انتقاد سازنده و بر اساس پیشرفت عدالت عبارت است از اینکه ابعاد مختلف موضوع شناخته و راه‌حل‌ها بیان شود و انسان با تقوا و حفظ آبروی کشور انتقاد منطقی داشته باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، مراقب باشید در قیامت حسرت نخورید؛ از این‌رو نباید از خود بی‌تقوایی نشان دهیم تا مورد استفاده دشمن قرار بگیرد همچنین مطالبه‌گران باید تقوا داشته باشند.

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: انتقاد منطقی موجب پیشرفت است نه موجب تخریب، زیرا تخریب به نفع دشمن تمام می‌شود اما انتقاد منطقی مانع تهاجم و حمله دشمن به اصل موضوعات انقلابی می‌شود.

وی گفت: البته مشکلات و ایرادهای بسیاری وجود دارد که دانشجویان باید پای کار بیایند و این ایرادها را در داخل و خارج شناسایی کنند و راه‌حل‌هایی را در اختیار مسئولان قرار دهند.

کد خبر 571421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.