۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۹
آزادی قدس؛ نزدیک‌تر از همیشه

رزمندگان فلسطینی در آستانه روز قدس عهد بسته‌اند که خارج از اختلافات سیاسی یک جبهه مشترک علیه اسرائیل و رژیم های سازش‌کار عرب برای خنثی‌سازی توطئه‌های مشترک این رژیم‌ها و اسرائیل تشکیل دهند و به مسیر خود برای آزادسازی قدس شریف ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و بر اساس یادداشتی که حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص روز جهانی قدس در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار داده است: انتفاضه جدید مسجدالاقصی در حالی شکل گرفت که ملت فلسطین در صدد پایان دادن نهایی به تجاوزات مکرر صهیونیست‌های افراطی به قدس شریف بر آمده‌اند. تشدید تحرکات میدانی حماس و جهاد اسلامی و سایر جنبش‌های ملی فلسطین برای تقابل با یهودی‌سازی بیت‌المقدس از وجود یک اراده جدی برای طرد صهیونیست‌ها حکایت دارد.

این انتفاضه از چند منظور قابل تجزیه و تحلیل است زیرا رخدادهای اخیر اراضی اشغالی و منطقه و تلاش رژیم‌های مرتجع عرب برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل به شکل‌گیری یک جبهه گسترده در اراضی اشغالی ۱۹۶۷ و ۱۹۴۸ منجر شد.

نخستین رخداد نشست اخیر وزرای خارجه چهار کشور سازشکار عرب یعنی مصر، مغرب، امارات و بحرین با وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در صحرای نقب در جنوب اراضی اشغالی بود.

یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل که این نشست را یکی از موفقیت‌های سیاسی خود تلقی می‌کرد، با تشکیل این نشست چند هدف را دنبال می‌کرد.

نخست تشکیل یک مجموعه عبری عربی برای تقابل با محور مقاومت و ایران بود که رزمندگان فلسطینی همزمان با افتتاح این نشست یک سلسله عملیات شهادت‌طلبانه را در حساس‌ترین مناطق امنیتی فلسطین اشغالی انجام دادند.

موضوع دیگر این است که این نشست برای نخستین بار در کنار قبر دیوید بن گوریون، اولین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و طراح شعار "اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات "و در فاصله اندکی با نیروگاه دیمونا که نماد قدرت نظامی اسرائیل تلقی می‌شود، تشکیل شد.

همزمان با این نشست پنج عملیات زنجیره‌ای در جنوب تل‌آویو و در نزدیکی کاخ شماره ۲ نخست وزیری و در کنار مخازن آمونیاک در حیفا که یک منطقه بسته امنیتی تلقی می‌شود توسط رزمندگان فلسطینی صورت گرفت که پیام بسیار مهمی به همراه داشت.

مضمون این پیام این است که ملت فلسطین صرف نظر از اختلافات سیاسی هرگز اجازه نخواهند داد که یک مجموعه نظامی برای تقابل با ایران و محور مقاومت در منطقه شکل بگیرد.

پیام دیگر این است که علی‌رغم سازش رژیم‌های مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی ملت فلسطین پویاتر، با نشاط‌تر و با قدرت بیشتری به مبارزات خود ادامه خواهند داد و هیچ‌گونه چشمداشتی به کمک این رژیم‌ها ندارند.

این پیام سریعاً از سوی مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی رمزگشایی شد به گونه‌ای که ژنرال اویو کوخافی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی صریحاً اعلام کرد که حرکت در خیابان‌های تل‌آویو به لحاظ امنیتی دشوار شده است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی برای نخستین بار طی یک دهه گذشته به حالت آماده‌باش صددرصد در آمد و این به مفهوم افزایش هوشیاری امنیتی در سرزمین‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۴۸ است که هزینه‌های مالی سنگینی برای رژیم اسرائیل به همراه دارد.

بنابراین در آستانه روز جهانی قدس که یک روز استراتژیک و ماندگار در تاریخ مبارزات ملت‌های اسلامی و فلسطین علیه رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌رود شرایط منطقه و اراضی اشغالی تحت تأثیر فضای امنیتی شدیدی قرار گرفته است.

رزمندگان فلسطینی در آستانه این روز ماندگار عهد بسته‌اند که خارج از اختلافات سیاسی یک جبهه مشترک علیه اسرائیل و رژیم‌های سازش‌کار عرب برای خنثی‌سازی توطئه‌های مشترک این رژیم‌ها و اسرائیل تشکیل دهند و به مسیر خود برای آزادسازی قدس شریف ادامه خواهند داد.

از هم اکنون صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی به دلیل وحشت از تشدید ناامنی‌ها در حال مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی به خارج هستند و این امر می‌تواند به فروپاشی تدریجی رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد خبر 571419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.