زباله‌های پایتخت اسلونی در معرض دید عموم قرار گرفت

کمپین پاکسازی زیست‌محیطی سالانه موسوم به "برای لیوبلیانای زیباتر" سی‌ویکمین نسخه خود را با یک نمایش بزرگ به پایان رساند. شهرداری تمام زباله‌های ریخته‌شده غیرقانونی را از کف رودخانه لیوبلیانیکا که از پایتخت اسلوونی می‌گذرد، در مقابل چشم همه روی پل کفاش‌ها به نمایش گذاشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری پایتخت اسلونی، برای نشان دادن میزان آلودگی رودخانه شهر، تصمیم به نمایش دادن زباله‌ها در ملأ عام گرفت.

این اقدام یادآور موضوع دردناکی است که آلودگی حاصل از فعالیت‌های انسان، چالش ناپسند و شرم‌آوری است و نباید آن را تحمل کرد. با این حال، خبر خوب این است که میزان زباله‌های صید شده از بستر رودخانه‌های محلی طی دهه گذشته به شدت کاهش یافته است.

کمپین کلی پاکسازی یک ماه به طول انجامید و به یک رویداد سنتی در شهر تبدیل شده است. هدف این جنبش، نشان دادن اهمیت حفظ عنوان پایتخت سبز اروپا است.

زباله‌های پایتخت اسلونی در دید عموم قرار گرفت

پاکسازی رودخانه، که به طور جذابی از وسط شهر قدیمی لیوبلیانا می‌گذرد، حاصل تلاش غواصان، قایقران‌ها و آتش‌نشانان شهر است.

غواصان حدود یک تن زباله، از جمله اقلامی مانند اسکوتر، دوچرخه، چرخ‌دستی‌های خرید و علائم راهنمایی و رانندگی را از این رودخانه جمع‌آوری کردند.

به گفته میرو پوتوچنیک، مسئول این پروژه گفت: "اگر من این صحنه را با ۱۰ سال پیش مقایسه کنم، می‌توانم بگویم که در آن زمان شاهد چهار تن و امروز حدود ۵۰۰ کیلوگرم زباله هستیم. فکر می‌کنم به تدریج متوجه خواهیم شد که آب یک گنج است."

شهروندان از اینکه ایده نمایش زباله‌های رودخانه در آخر هفته اتفاق افتاد، خوشحال بودند زیرا این فرصت را به افراد بیشتری داد تا مناظر تهدیدکننده محیط زیست را از نزدیک ببینند.

زباله‌های پایتخت اسلونی در دید عموم قرار گرفت

کد خبر 571387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.