پلی اکریل در اولویت سفر رئیس جمهور قرار گیرد

مدیرعامل شرکت پلی اکریل گفت: با توجه به میزان سرمایه‌ای که در این کارخانه وجود دارد لازم است پلی اکریل در اولویت مواردی که در سفر رئیس جمهور به آن توجه می‌شود قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد کاظمی امروز _چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ در آئین راه‌اندازی مجدد خط تولید کارخانه اکریلیک (۲) اظهار کرد: شرکت پلی اکریل ایران از سال ۱۳۵۳ تأسیس و در سال ۱۳۵۷ با تولید محصولات پلی استر و اکریلیک در دو کارخانه مجزا مشغول به کار شده است، ظرفیت قابل دسترس این کارخانه در واحد اکریلیک ۱، ۲۱ هزار تن و در واحد اکریلیک ۲، ۳۴ هزار و ۵۰۰ است.

وی افزود: کارخانه اکریلیک ۱ از سال ۹۵ تاکنون تولیدی نداشته و کارخانه اکریلیک ۲، از ۱۶ درصد تولید از سال ۹۸، به هشت درصد در سال ۹۹ رسیده و تولید این کارخانه نیز در سال ۱۴۰۰ متوقف بوده است.

مدیرعامل کارخانه پلی اکریل ایران گفت: واردات این حوزه ۱۵۰ هزار تن است و اگر این دو کارخانه با ظرفیت کامل کار کند، ۳۰ درصد از نیاز کشور را برآورده خواهد کرد، بنابراین این کارخانه جایگاه ویژه‌ای در تولید کشور دارد.

کاظمی اضافه کرد: در سه ماهه اخیر سطح تولید در کارخانه پلی‌استر حفظ شده و موجودی مواد اولیه برای پایداری تولید حفظ شد. همچنین نقدینگی لازم برای پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارکنان تأمین شد.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی کارخانه اکریلیک (۲) ابتدا مذاکره و تعامل با بانک‌ها برای دریافت تسهیلات انجام شد، همچنین با مشتریان محصول اکریلیک و سرمایه‌گذاران خصوصی برای سرمایه‌گذاری مذاکراتی انجام شد.

مدیرعامل کارخانه پلی اکریل ایران گفت: یک خط از اکریلیک ۲ تا شهریور ماه تولید انجام خواهد داد که تأمین مواد اولیه آن انجام شده است. در صورت فراهم بودن شرایط بازار، تعمیرات لازم انجام شده و کارخانه اکریلیک ۱ نیز در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

کاظمی اضافه کرد: با توجه به میزان سرمایه‌ای که در این کارخانه وجود دارد لازم است پلی اکریل در اولویت مواردی که در سفر رئیس جمهور به آن توجه می‌شود، قرار گیرد.

کد خبر 571339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.