مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "معماری" انعکاس قدمت فرهنگی، پول اصفهانی‌ها کجا خرج می‌شود، دریافت ۳۰۰ ایده مردمی برای ایده‌کاپ "چهارباغ زندگی"، احداث سامانه تصفیه فاضلاب در آرامستان باغ رضوان، ابلاغ ۳۶۰ طرح توسط اداره طراحی شهرداری اصفهان، راه‌اندازی سامانه جدید توزین بار در اصفهان، تجهیز تعدادی از ایستگاه‌های اتوبوس به نمایشگر برخط (آنلاین)، تلاش شورای ششم برای همفکری با نمایندگان اصفهان در مجلس، زیرساخت‌های لازم برای ایمنی حمل‌ونقل شهری، رسیدگی به مباحث ترافیکی خیابان خاقانی در شورای ششم، راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی شهرداری در آینده‌ای نزدیک، لزوم توجه شهروندان به نیازمندان در ماه رمضان، بی‌توجهی به بایسته‌های شهر در حوزه برنامه و بودجه، اجرایی شدن تعرفه‌های جدید حمل‌ونقل عمومی پس از اعلام نظر هیئت تطبیق، مشخص شدن متولی بافت تاریخی اصفهان در آینده‌ای نزدیک از مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بودند که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

"معماری" انعکاس قدمت فرهنگی است

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه در بین حرفه‌های خلاق و هنری، "معماری" منحصربه‌فرد و انعکاس‌دهنده قدمت، فرهنگ و خاستگاه آن است، گفت: رسالت معمار امروز تنها مهندسی نیست، بلکه اتصال دوباره به هنرهای سرزمینی، ریشه‌های فرهنگی و خودآگاهی از گذشته هویتی است.

پول اصفهانی‌ها کجا خرج می‌شود؟

اکثر افراد تصور می‌کنند بودجه، میزان نقدینگی است که با انجام کار و فعالیت به دست می‌آید، اما در واقع بودجه پول و درآمد نیست، بلکه نوعی برنامه است که در آن تمام منابع برآورد شده است و متناسب با نیازهای مختلف که قبل از تعیین و هدف‌گذاری شده است، برای یک دوره یک ساله برنامه‌ریزی و مصرف می‌شود. مهدی آصالح، مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، کلیات بودجه، فرایند برنامه‌ریزی و مصارف آن را برای آگاهی هرچه بیشتر شهروندان تشریح کرد.

دریافت ۳۰۰ ایده مردمی برای ایده کاپ "چهارباغ زندگی"

مرتضی نصوحی، مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: با برگزاری ایده‌کاپ "چهارباغ زندگی" ۳۰۰ ایده مردمی دریافت شد که از این تعداد ۱۷۰ ایده به مرحله داوری رسید.

احداث سامانه تصفیه فاضلاب در آرامستان باغ رضوان

علی حاجیان، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: به منظور افزایش سطح بهداشت عمومی، حفظ سلامت مردم و جامعه، ارتقای کیفیت محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آن، ممانعت از شیوع بیماری‌های واگیر و بالا بردن شاخص‌های بهداشتی، سامانه تصفیه فاضلاب در باغ رضوان احداث و راه‌اندازی شد.

ابلاغ ۳۶۰ طرح توسط اداره طراحی شهرداری اصفهان

سعید کورنگ‌بهشتی، مدیرکل طراحی شهرداری اصفهان گفت: از مجموع بیش از ۳۶۰ طرح ابلاغی در سال گذشته، ۲۵۲ طرح معادل ۷۰ درصد مربوط به موضوعات ترافیکی، تعداد ۵۲ طرح معادل ۱۴ درصد مربوط به پروژه‌های خدمات شهری، تعداد ۳۵ طرح فرهنگی و ۲۱ طرح مربوط به دیگر حوزه‌ها و بخش‌ها بوده است.

راه‌اندازی سامانه جدید توزین بار در اصفهان

سیدعلی عبدالهی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: یکی از معضلات شایع در حمل‌ونقل بار، بارگیری بیش از ظرفیت ناوگان است که بر ایمنی و تصادفات تأثیر می‌گذارد، به همین منظور امسال سامانه‌های جدید توزین هوشمند ناوگان بار در حال حرکت (WIM) در شهر اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

تجهیز تعدادی از ایستگاه‌های اتوبوس به نمایشگر برخط (آنلاین)

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با قرار گرفتن نمایشگرها در ایستگاه‌های اتوبوس، شهروندان می‌توانند در هر ایستگاه از وضعیت زمانی و مکانی ناوگان اتوبوسرانی و خطوط عبوری، مطلع شوند و سفرهای روزانه خود را به نحو بهتری مدیریت کنند.

تلاش شورای ششم برای همفکری با نمایندگان اصفهان در مجلس

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برپایی میز خدمت در حاشیه نماز جمعه، گفت: در این راستا اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران مناطق به حدود ۸۰ مورد از مشکلات و درخواست‌های شهروندان پاسخ دادند؛ تلاش مدیریت شهری این است که برپایی میز خدمت در هفته‌های آینده نیز تکرار شود.

زیرساخت‌های لازم برای ایمنی حمل‌ونقل شهری چیست؟

محمدرضا فلاح، رئیس‌کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان چالش‌های حمل‌ونقل شهری، راه‌های افزایش کیفیت ناوگان همگانی و زیرساخت‌های لازم برای ایمنی حمل‌ونقل شهری اصفهان را تشریح کرد.

رسیدگی به مباحث ترافیکی خیابان خاقانی در شورای ششم

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مشکلاتی که از چهار منطقه شهرداری در کمیته نظارتی شورای ششم اصفهان بررسی و احصا شده است را تشریح کرد.

راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی شهرداری در آینده‌ای نزدیک

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی در آینده‌ای نزدیک دیوار بی‌اعتمادی که بین بخشی از جامعه با شهرداری و مدیریت شهری وجود دارد، نسبت به قبل کوتاه‌تر می‌شود.

لزوم توجه شهروندان به نیازمندان در ماه رمضان

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رسیدگی به احوال فقرا و نیازمندان یکی از توصیه‌های دینی است و ضروری است که در این ماه شهروندان توجه به این مسئله را در اولویت قرار دهند.

بی‌توجهی به بایسته‌های شهر در حوزه برنامه و بودجه

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بایسته‌های اصفهان در حوزه برنامه و بودجه مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، در سفر احتمالی رئیس‌جمهور باید در هر نقطه از شهر، ضمن برشمردن توانمندی‌ها و مشکلات اصفهان برای آن برنامه طلبید.

تعرفه‌های جدید حمل‌ونقل عمومی پس از اعلام نظر هیئت تطبیق اجرایی می‌شود

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پاسخ شورای اسلامی شهر درباره تعرفه خدمات حمل‌ونقل عمومی به هیئت تطبیق ارائه خواهد شد تا جمع‌بندی نهایی در رابطه با نرخ تعرفه‌های مذکور انجام شود، گفت: پس از اعلام نظر هیئت تطبیق نرخ‌های جدید اجرا خواهد شد.

متولی بافت تاریخی اصفهان به‌زودی مشخص می‌شود

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بافت تاریخی اصفهان بیش از ۴۰ سال بدون متولی است، گفت: با نامه‌نگاری‌های انجام شده درصدد هستیم که به‌زودی مسئول و متولی این بافت در اصفهان مشخص و ناکارآمدی سال‌های گذشته جبران شود.

کد خبر 571319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.