Uniswap آدرس های مرتبط با فعالیت های غیرقانونی را مسدود کرد

صرافی غیرمتمرکز Uniswap، اقداماتی را برای مهار فعالیت های غیرقانونی انجام شده با استفاده از پلتفرم خود انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این صرافی اکنون روش‌های غربالگری آدرس را راه اندازی کرده است که آدرس‌ها را با بررسی مبدا رسمی آنها ثبت می‌کند. سپس این آدرس‌ها با لیست سیاه ارائه شده توسط TRM Labs، یک شرکت بلاکچین که خدمات نظارت بر تراکنش‌ها را ارائه می‌دهد، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

در حالی که میزان این اقدامات هنوز ناشناخته است، یونی سواپ در پرسش‌های متداول غربالگری آدرس، نوع فعالیت‌هایی را که می‌خواهد از استفاده از خدمات خود حذف کند، بیان می‌کند: ما قصد داریم فقط کیف‌هایی را مسدود کنیم که متعلق یا مرتبط با رفتار غیرقانونی آشکار هستند. مانند: تحریم‌ها، تأمین مالی تروریسم، وجوه هک شده یا سرقت شده، باج‌افزار، قاچاق انسان و…

این صرافی مجموعه‌ی آدرس‌هایی را که مستقیماً مسدود می‌شوند ارائه نکرده است و مشخص نیست که آیا در آینده این کار را انجام دهد یا خیر. در حالی که این اقدامات جدید هفته گذشته اعلام شد، برخی از کاربران گزارش داده اند که تحت تأثیر آنها قرار گرفته اند. هنگامی که کاربران سعی می‌کنند با استفاده از یک آدرس ارز خود را مبادله کنند، پیامی دریافت می‌کنند که بیان می‌کند: این آدرس در رابط Uniswap Labs مسدود شده است زیرا با یک یا چند فعالیت مسدود شده مرتبط است.

این خبر توسط بخش بزرگی از جامعه ارزهای رمزنگاری شده برداشتی منفی در پی داشت، اما این خبر با آنچه که سایر خدمات دیفای در زمینه رعایت قوانین انجام داده اند، مطابقت دارد. Tornado.cash، یکی از بزرگ‌ترین پروتکل‌های میکسر، اکنون تراکنش‌های آدرس‌های اتریوم فهرست‌شده توسط اداره کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده (OFAC) را با استفاده از قرارداد اوراکل ارائه شده توسط شرکت امنیتی بلاکچین Chainalysis مسدود می‌کند.

کد خبر 571306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.