افزایش ایمنی حمل‌ونقل پایتخت با شناسایی نقاط حادثه‌خیز

سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از شناسایی تمام نقاط حادثه‌خیز معابر پایتخت برای افزایش ایمنی حمل‌ونقل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحسین حسینی‌نژاد با اشاره به شناسایی نقاط حادثه‌خیز پایتخت، اظهار کرد: مناطق تهران به فراخور نوع ترافیک حاکم و نوع تصادفات بررسی می‌شود، به‌ویژه مناطقی که مسیر بزرگراهی از محدوده منطقه آنها عبور می‌کند، زیرا نوع و شکل تصادفات در این مناطق متفاوت است.

وی با بیان اینکه گروه پایش تصادفات اداره کل مهندسی و ایمنی شکل گرفته است که نوع تصادفات، تعداد و تکرر آن را شناسایی می‌کند، ادامه داد: این بازدیدها در سطح مناطق بیست‌ودوگانه فعال است، اما اولویت بازدید با مناطقی است که بر اساس آمارها بیشترین تصادفات را به لحاظ نوع معبر داشته باشند، به‌گونه‌ای که مناطق ۱۸ و ۱۹ که درگیر بزرگراه آزادگان هستند و همچنین مناطق ۱۵ و ۱۶ به علت ثبت بیشتر تصادفات در آنها در اولویت رفع خطر و ایمن‌سازی معابر هستند.

سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی‌ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: بیشتر نوع تصادف در بزرگراه آزادگان برخورد خودرو با عابر پیاده است و سهم عابران پیاده در فوتی‌های این بزرگراه بیشتر است به همین دلیل نصب پل عابرپیاده و ایمن‌سازی مسیرهای ورودی و خروجی بزرگراه آزادگان در دستور کار قرار گرفته است تا تصادفات با اصلاح هندسی کاهش یابد که این موارد به مناطق ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه بزرگراه امام علی (ع) دومین بزرگراهی است که بیشترین تصادفات در آن رخ می‌دهد و آمار فوت شدگان تصادفات در آن بالا است، گفت: بررسی‌ها نشان داده است که راکبان موتورسیکلت بیشترین سهم در فوتی‌های این بزرگراه را دارند؛ لذا در بازدید مشترک با پلیس راهور علل وقوع حوادث بررسی و نقاط حادثه‌خیز شناسایی و در راستای افزایش امنیت معابر تصمیماتی ارائه شد که این تصمیمات در قالب بخشنامه‌ای به مناطقی که بزرگراه از آن عبور می‌کند، ابلاغ شد.

حسینی‌نژاد در خصوص ایمنی معابر غیر بزرگراهی، خاطرنشان کرد: در این گونه معابر نیز نقاط حادثه‌خیز یا نقاطی که احتمال بروز حادثه در آنها وجود دارد، احصا شده است و در راستای رفع خطر اقدام می‌شود.

وی با اشاره به جدیت پیگیری رفع نقاط حادثه خیز در تهران، اظهار کرد: هر هفته از دو منطقه بازدید می‌شود تا نقاط خطرساز احصا و تصمیماتی برای افزایش ایمنی معابر گرفته شود، همچنین فرصتی مشخص به مناطق داده می‌شود تا نسبت به رفع خطر و افزایش ایمنی اقدام کنند و بعد از اتمام مهلت مجدداً بازدیدی توسط کارشناسان در مورد رفع نقاط حادثه‌خیز انجام می‌شود.

کد خبر 571256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.