نصب دوربین هوشمند پلاک‌خوان در پارکینگ‌های مشهد

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: استفاده از دوربین هوشمند پلاک‌خوان در پارکینگ عمومی در کنار کاهش هزینه‌ها، امکان نظارت دقیق‌تر را فراهم کرده است و به دلیل دخالت نداشتن نیروی انسانی، شفافیت را نیز به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جلال‌الدین حسینی‌واعظ با اشاره به استفاده از دوربین هوشمند پلاک‌خوان در پارکینگ عمومی مشهد، اظهار کرد: این اقدام با هدف استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی در مدیریت پارکینگ‌های غیر حاشیه‌ای، برداشت پلاک با استفاده از دوربین پلاک‌خوان، سیستم پردازش تصویر و الگوریتم‌های هوش مصنوعی، انجام می‌شود.

وی افزود: استفاده از ابزارهای هوشمند در کنار کاهش هزینه‌ها، امکان نظارت دقیق‌تر را فراهم کرده است و به دلیل دخالت نداشتن نیروی انسانی، شفافیت را نیز به همراه دارد.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد تصریح کرد: برای تأمین دقت حداکثری ابزار پلاک‌خوان هوشمند، این سیستم با بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار پلاک خودرو، آموزش داده شد و در شرایط مختلف اعم از شرایط محیطی نظیر نور (در ساعات مختلف شبانه‌روز و شرایط متفاوت آب‌وهوایی)، سرعت ورود خودروها، زاویه تقرب خودرو به دوربین و موقعیت مکانی قرارگیری دوربین مورد آزمایش قرار گرفت و در حال حاضر با دقت بیش از ۹۵ درصدی بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در فاز اول بهره‌برداری از این ابزار هوشمند، استفاده از این سیستم در ۱۰ پارکینگ، آن‌هم فقط در ورودی پارکینگ‌ها منجر به صرفه‌جویی بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل کاهش ۱۵ نفر نیروی انسانی ورودی پارکینگ‌ها و انتقال آنان به سایر حوزه‌های موردنیاز شرکت و شهرداری می‌شود.

حسینی‌واعظ در خصوص فروش این ابزار به سایر شهرهای کشور، گفت: با توجه به سیاست‌های دوره ششم مدیریت شهری و نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ توسط رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، فروش این ابزار هوشمند به سایر شهرهای کشور و سایر نهادها، در دستور کار این شرکت قرار دارد تا با صدور و ارائه خدمات فنی، ایجاد ارزش افزوده و درآمدهای پایدار برای شهرداری مشهد محقق شود.

وی با تاکید بر کاربردهای این سیستم در پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای، تصریح کرد: کاربرد این سیستم در پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای و کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، منجر به تعدیل و خاتمه قرارداد هیچ‌یک از همکاران ما نخواهد شد، از ظرفیت این همکاران در خدمات دیگر شرکت و شهرداری مشهد استفاده می‌شود.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد اظهار کرد: این محصول اولین محصول هوشمند این شرکت است اما امیدواریم سایر محصولات موردنیاز شهرداری‌ها در حوزه هوشمندسازی در راستای مأموریت‌های جدید محوله به این شرکت، تولید و توسعه یابند.

کد خبر 571251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.