برنامه راهپیمایی روز جهانی قدس در استان اصفهان اعلام شد

رئیس ستاد بزرگداشت روز قدس اصفهان گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس از مصادیق عمل صالح است زیرا نمونه کاملی از مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم، امر به معروف و نهی از منکر، تولی و تبری و جهاد در این راهپیمایی است.

غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان قرار داریم که به فرموده امام راحل (ره) به عنوان روز قدس در سراسر جهان اسلام نامیده شد.

وی ادامه داد: در پیامی که حضرت امام (ره) در سال ۵۸ به همین مناسبت صادر کردند، فرمودند: من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم برای کوتاه کردن دست غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنیم تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین باشد به عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام کنند، از این رو از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.

رئیس ستاد بزرگداشت روز قدس اصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند که روز قدس تنها روز فلسطین نیست بلکه روز اسلام و حکومت اسلامی است، تصریح کرد: روز قدس روزی است که باید بیرق جمهوری اسلامی در سراسر کشورها برافراشته شود و به ابر قدرت‌ها فهماند که دیگر آن‌ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند، من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم (ص) می‌دانم و روزی است که ما باید تمام قوای خود را مجهز کنیم و مسلمانان از انزوا خارج شوند و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند.

وی اضافه کرد: روز قدر روز همه آزاداندیشان جهان است، روزی است که وجدان جهانی بدهکاری خود را به مردم فلسطین و ظلمی که به مردم فلسطین شد یادآوری کنند، این مهم از ثمرات انقلاب و جمهوری اسلامی است که استکبار جهانی با همکاری غرب و استعمار پیر انگلستان و صهیونیسم بین‌المللی سعی در این داشتند که مسئله فلسطین رو به فراموشی برود و از اذهان پاک شود و کسی به مسئله فلسطین نپردازد.

رضایی گفت: همچنین سعی کردند ساکنان اصلی فلسطین را از فلسطین بیرون کنند و یهودیان را در سرزمین فلسطینیان سکونت دهند که همچنان پشتیبانی‌ها در حوزه‌های مختلف ادامه دارد اما با پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران این توطئه‌ها خنثی و پرچم فلسطین برافراشته شد و مسئله فلسطین که سعی در فراموش شدن و انزوای آن داشتند به مساله مهم تبدیل شد و در متن مسائل جهان اسلام وارد شد. از این‌رو ملت‌های آزاده دنیا به آن واکنش نشان دادند و در برابر سیاست‌های خبیثانه صهیونیسم بین‌الملل در برابر فلسطینیان موضع نشان دادند. امیدواریم این اتفاقات به پیروزی مسلمانان و ریشه‌کن شدن این غده سرطانی از قلب جهان اسلام منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله فلسطین نه به این جهت که کشوری اسلامی است اهمیت دارد بلکه به این جهت که حرکتی بر علیه انسانیت در آن انجام و نسل‌کشی در سرزمین‌های اشغالی اتفاق می‌افتد و رسانه‌های جهان و سیاستمداران جهان و بسیاری از دولت‌های اسلامی چشم و دهان خود را بستند و نه تنها نسبت به این مسئله واکنش نشان نمی‌دهند بلکه در حال عادی‌سازی روابط سیاسی و ارتباطات اقتصادی با رژیم صهیونیستی هستند.

رئیس ستاد بزرگداشت روز قدس اصفهان ادامه داد: اگر تلاش‌های جمهوری اسلامی، مقاومت، همراهی و حمایت مردم ایران نبود دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی زودتر به اهداف شوم خود رسیده بودند و امروز مسئله فلسطین مساله قدیمی و فراموش شده بود.

وی افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهند دید و اکنون نشانه‌هایی از زوال و نابودی این رژیم کودک‌کش و غاصب را مشاهده می‌کنیم.

رضایی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در راستای رسالت، وظیفه و درخواست عمومی مردم ایران همچون سنوات گذشته برنامه‌هایی برای گرامیداشت روز قدس تدارک دیده است این در حالی است که دو سال گذشته به جهت همه‌گیری ویروس کرونا مراسم روز قدس برگزار نشده بود.

وی اضافه کرد: برنامه روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در تمام نقاط استان اصفهان برگزار خواهد شد و مردم می‌توانند در راهپیمایی این روز شرکت کنند. در شهر اصفهان نیز با توجه به جلسات متعددی که با دستگاه‌ها، نهادها و مراکز مسئول برگزار شد، قرار شد مراسم راهپیمایی از مسیرهای هشت‌گانه از ساعت ۱۰ صبح به سمت میدان حضرت امام (ره) با حضور مردم روزه‌دار، متدین و انقلابی برگزار شود.

رئیس ستاد بزرگداشت روز قدس اصفهان با اشاره به اینکه مراسم راهپیمایی روز قدس رأس ساعت ۱۱ در میدان امام (ره) برگزار خواهد شد، گفت: برنامه‌های متعددی برای این روز پیش بینی شده از جمله برپایی میزهای خدمت برای ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان به مردم تا خدمات مورد نیاز در میدان امام به مردم ارائه شود. همچنین غرفه‌هایی برای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تنوع بخشی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: غرفه دانش‌آموزی با همکاری دستگاه‌های مسئول از جمله بسیج دانش‌آموزی، آموزش و پرورش، شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نوجوانان و دانش‌آموزان برنامه‌های متعددی در نظر گرفتند، همچنین هم‌خوانی سرود سلام فرمانده در میدان امام (ره) با همراهی همه شرکت کنندگان در راهپیمایی برگزار خواهد شد.

به گفته رضایی، پس از برگزاری مراسم روز جهانی قدس، نماز جمعه در میدان تاریخی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته مراسم روز قدس برگزار نشده و ممکن است عده‌ای از مردم از برگزاری این مراسم در سال جاری بی‌اطلاع باشند، گفت: از این‌رو برای اطلاع رسانی به مردم از تبلیغات در میادین و مسیرهای اصلی شهر استفاده خواهیم کرد تا اطلاع‌رسانی خوبی برای مردم و شرکت کنندگان و علاقه‌مندان صورت بگیرد.

رئیس ستاد بزرگداشت روز قدس اصفهان اظهار کرد: تبیین روز جهانی قدس و دستاوردهای برگزاری این مراسم در حوزه‌های داخلی و خارجی و تبیین جنایت‌های رژیم صهیونیستی که هرروز داغی تازه بر دل مسلمانان می‌گذارند باید برای مردم گفته شود و واقعیت‌ها تبیین شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، اینکه رسانه‌های در اختیار صهیونیست تلاش می‌کنند جای جلاد و شهید را عوض کنند و صاحبان اصلی فلسطین را به عنوان تروریست و حمله کنندگان معرفی کنند و غاصبان و اشغالگران صهیونیستی که سرزمین‌های فلسطین را گرفتند و هرروز شهرک‌سازی می‌کنند و افراد جدید را به عنوان صاحبان اصلی معرفی کنند این وظیفه ما و رسانه‌ها و تریبون به دستان است که این مسئله را برای مردم تبیین کنند.

رضایی گفت: شاید یکی از دلایلی که آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس نامیده شده این است که ماه رمضان ماه ضیافت‌الله و عمل صالح است و مردم سعی می‌کنند با نماز، روزه و پرداختن به قرآن بیشتر به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه و اعمال صالح بروند. شرکت در راهپیمایی روز قدس از مصادیق عمل صالح است زیرا نمونه کاملی از مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم و امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری و جهاد در این راهپیمایی است.

وی افزود: اینکه در هر گوشه عالم مظلومیت فلسطین و ظالم بودن رژیم اشغال‌گر و سفاک صهیونیستی را فریاد بزنیم، می‌توانیم اعلام انزجار خود را به گوش جهانیان برسانیم.

رئیس ستاد بزرگداشت روز قدس اصفهان افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیانیه‌های مختلف برای اقشار مختلف مردم جهت حضور در راهپیمایی روز قدس در روز نهم اردیبهشت‌ماه صادر کردند که امیدواریم مردم همگام، هم‌صدا، همدل و پرشورتر از سال‌های قبل و تبعیت از رهنمودهای رهبری ضمن تجدید میثاق با آرمان قدس شریف و آزادی قبله اول مسلمین جهان با اعلام حمایت همه‌جانبه از مقاومت اسلامی، عزم و اقتدار ملت اسلامی را در برابر استکبار جهانی به نمایش بگذارند.

کد خبر 571248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.