۵۵ هزار دلار، جایزه دستگیری حسین الحوثی

نقطه شروع حرکت شهید حسین بدرالدین الحوثی را روز جهانی قدس در رمضان ۱۴۲۲ هجری قمری دانسته‌اند، او در این روز برای نخستین بار برای مردم سخنرانی کرد و اطلاعیه امام خمینی(ره) را به طور کامل قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین الحوثی معتقد بود، باید برای اسلام دست به هر کاری زد و از آمریکا و اسرائیل برحذر بود. او مبارزه با آمریکا و اسرائیل را به عنوان فریضه دینی قلمداد می‌کرد.

نگاه ضد استکباری و اسرائیلی رهبر حوثی‌ها تا آنجا پیش رفت که او اعلام کرد، نمازی که همراه با برائت از صهیونیسم نباشد، مورد رضایت و قبول خداوند نیست؛ از این‌رو شاگردان و طرفداران وی در محافل دینی و سیاسی صعده و صنعاء به ویژه پس از اقامه نماز جمعه، فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند.

این اقدام تا جایی پیش رفت که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل به عنوان شعار و نماد جریان انقلابی زیدیان در یمن تبدیل شد. در این میان دولت یمن که پس از حادثه یازدهم سپتامبر با آمریکا هم‌پیمان شده بود، با طرفداران جریان حوثی به شدت برخورد کرد به طوری‌که در هر تجمعی که شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر داده می‌شد، شمار زیادی بازداشت شدند و در زندان‌های حکومت مورد شکنجه قرار گرفتند.

در سال ۲۰۰۳، یعنی هنگامی که آمریکا، جنگ خود را در عراق شروع کرد، نیروهای تنظیم در برابر سفارت آمریکا تجمع کردند و شعارهایی را علیه آمریکا و اسرائیل سر دادند. در این تجمع که همراه با درگیری میان طرفداران تنظیم و نیروهای امنیتی و پلیس بود، چندین نفر نیز کشته شدند. پس از این درگیری‌ها دولت یمن اعلان جنگ علیه حوثی‌ها کرد و برای دستگیری حسین الحوثی ۵۵ هزار دلار جایزه تعیین کرد.

در تابستان ۲۰۰۴ تهاجم به صعده آغاز شد. پس از سه ماه درگیری، ارتش یمن توانست با محاصره منطقه و استفاده از انواع سلاح‌های سنگین، حسین الحوثی و حدود ۷۰۰ تن از همراهان او را به شهادت برساند.

به گزارش ایمنا، شهیدحسین بدرالدین الحوثی، یکی از شهدای شاخص سال ۱۴۰۱ است که از سوی سازمان بسیج مستضعفان معرفی شد. سازمان بسیج مستضعفان از سال ۱۳۸۹ تاکنون در راستای معرفی شهدایی که نقش‌های ارزنده‌ای در صحنه دفاع مقدس یا جبهه مقاومت داشتند، اما کمتر به آنها پرداخته شده است، اقدام به معرفی این شهدا، تحت عنوان شهدای شاخص کرده است تا نسل فعلی که از دوران جنگ تحمیلی فاصله گرفته‌اند و نسل‌های آتی که مظاهر زنده دفاع مقدس را نخواهند دید، بتوانند از آن بهره‌های لازم را ببرند.

معرفی شهدای شاخص به صورت سالانه است و هر استان، شهید شاخص خود را در اقشار بیست‌گانه بسیج از جمله دانش‌آموزی، دانشجویی، اصناف، مهندسین، پزشکان، اساتید و رسانه به مخاطبان معرفی می‌کند.

ساخت نماهنگ، مستند، فیلم کوتاه، تهیه بروشور، انتشار کتاب، برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های گوناگون در سراسر کشور گوشه‌هایی از فعالیت‌هایی است که برای معرفی شهدای شاخص هر سال انجام می‌شود.

کد خبر 571230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.