قرص کرونا فایزر مجوز لازم را دریافت کرد

قرص کرونافایزر که برای بیماران مبتلا به نوع خفیف بیماری کووید-۱۹ توصیه می‌شود، مجوز لازم را از سازمان جهانی بهداشت (WHO) دریافت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که قرص ضدویروس کرونا پکسلووید (Paxlovid) فایزر برای بیماران مبتلا به نوع خفیف بیماری کووید -۱۹ که همچنان در معرض خطر بالای بستری شدن در بیمارستان هستند، به شدت توصیه می‌شود. این داروی ضدویروسی خوراکی برای بیماران واکسینه نشده، مسن یا مبتلا به سرکوب سیستم ایمنی مناسب است؛ زیرا این افراد در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان قرار دارند.

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری داروی کرونا فایزر بر بیماران مبتلا به نوع خفیف بیماری کووید -۱۹ که در معرض بستری شدن در بیمارستان قرار دارند، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، داده‌های پزشکی مربوط به سه هزار و ۷۸ بیمار را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر بستری شدن در بیمارستان پس از دریافت داروی پکسلووید ۸۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) داروی پکسلووید را به جای رمدسیویر، مولنوپیراویر مرک و آنتی‌بادی‌های مونوکلونال توصیه کرده است. بیماران باید مصرف قرص پکسلووید را در عرض پنج روز پس از شروع علائم بیماری کووید -۱۹ آغاز کنند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه خود در مورد داروی ضدویروسی دیگر به نام رمدسیویر را به‌روزرسانی کرده است و اکنون استفاده از این دارو را در میان بیماران مبتلا به کرونا خفیف یا متوسط که در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان هستند، پیشنهاد می‌کند.

کد خبر 571229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.