افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در پایتخت چین

پکن، پایتخت کشور چین، با خطر بالای ابتلا به بیماری کووید-۱۹ مواجه شده و تعداد مبتلایان به این بیماری افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از شناسایی موارد جدید ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و ناقلان خاموش، مقامات بهداشتی اعلام کردند که پکن با خطر بالای ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ مواجه شده است. پایتخت کشور چین چندین بار شاهد چندین شیوع ویروس کرونا بوده است که شامل زنجیره‌های انتقال گوناگون می‌شود.

مقامات چین هشدار دادند که تعطیلات مربوط به اول ماه مه، آینده سختی برای پیشگیری و کنترل بیماری کووید -۱۹ در پکن خواهد بود. موارد جدید ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ پس از انجام آزمایش‌های مختلف بر گروهی از مسافران شناسایی شد که شامل افراد مسن، گروهی از کارگران و تعدادی دانش‌آموز می‌شد.

فعالیت مدرسه‌ای در منطقه «چائویانگ» پکن که آزمایش کرونا ۹ دانش‌آموز مثبت شده بود، به مدت هفت روز به حالت تعلیق درآمد و هم‌اکنون نیز در حال انجام تحقیقات اپیدمیولوژی است. یک روستا در پکن که کارگران در آن زندگی می‌کنند و دچار بیماری کووید -۱۹ شدند نیز در قرنطینه قرار گرفته است.

به گفته مقامات بهداشتی پکن، با وجود اینکه علت اصلی شیوع موارد جدید کرونا مشخص نشده، اما با توجه به میزان فعالیت این افراد در چند روز گذشته، خطر انتقال همچنان بسیار بالا است.

کد خبر 571216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.