تجهیز تعدادی از ایستگاه‌های اتوبوس به نمایشگر برخط (آنلاین)

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با قرار گرفتن نمایشگرها در ایستگاه‌های اتوبوس، شهروندان می‌توانند در هر ایستگاه از وضعیت زمانی و مکانی ناوگان اتوبوسرانی و خطوط عبوری، مطلع شوند و سفرهای روزانه خود را به نحو بهتری مدیریت کنند.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سامانه نمایشگر برخط ، مجموعه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گسترده است که در قالب‌های سامانه‌های هوشمند اتوبوسرانی (AFC) و (AVL) است و در آینده نزدیک مطابق یک برنامه زمانی در بعضی از ایستگاه‌های پرتردد حمل‌ونقل عمومی کلان‌شهر اصفهان نصب می‌شود و توسط شهروندان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در بخش دیگری از امکانات این سامانه هوشمند اتوبوسرانی که تا چند هفته آینده راه‌اندازی می‌شود، شهروندان در قالب یک اپلیکیشن تلفن همراه می‌توانند در هر یک از ایستگاه‌های اتوبوس از زمان رسیدن اتوبوس بعدی اطلاع پیدا کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اضافه کرد: در سامانه هوشمند اتوبوسرانی تمام اتوبوس‌های سطح شهر به دستگاه‌های جدید پرداخت کرایه (AFC) و موقعیت‌یاب آنلاین اتوبوس (AVL) مجهز شده‌اند و در نرم‌افزار هوشمند اطلاع‌رسانی زمان رسیدن اتوبوس در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی هدف از اجرای این طرح را صرفه‌جویی در انرژی و وقت، مدیریت بهینه و مدرن بر ناوگان اتوبوسرانی، ارتقای امنیت در شبکه حمل‌ونقل عمومی و اطلاع‌رسانی مناسب به شهروندان دانست و تصریح کرد: خط یک قطار شهری نیز به سامانه برخط اطلاع‌رسانی به مسافر در خصوص زمان رسیدن قطار به ایستگاه‌ها مجهز بوده است و این امکان جدید برای ایستگاه‌های اتوبوس می‌تواند امکان دسترسی هرچه بهتر شهروندان به حمل‌ونقل عمومی و به طور خاص اتوبوسرانی را فراهم سازد.

کد خبر 571214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.