شاگردان کوهیان امیدوار به پیروزی در بازی دوم فینال

بسکتبالیست‌های ذوب‌آهن که سابقه پیروزی برابر گرگان را در مرحله مقدماتی دارند، امشب در دومین بازی فینال لیگ برتر بسکتبال مقابل گرگان صف‌آرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم بسکتبال ذوب‌آهن در مجموع دور مقدماتی اول و دوم، به عنوان تیم قهرمان به پلی‌آف رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال صعود کرد. گاندوها در نخستین بازی پلی‌آف، رودرروی کاله قرار گرفتند؛ در این مرحله تیمی که دو بازی از سه مسابقه را پیروز می‌شد به مرحله بعد صعود می‌کرد.

شاگردان کوهیان موفق شدند در دوبازی متوالی کاله را شکست دهند و در دومین بازی پلی‌آف حریف صنایع هرمزگان شوند که این تیم را هم در دوبازی شکست دادند و به نیمه نهایی راه یافتند.

در مرحله نیمه نهایی، ذوب‌آهن مقابل نظم‌آوران سیرجان قرار گرفت. در این مرحله تیم‌ها باید سه بازی از پنج مسابقه خود را با پیروزی پشت سر می‌گذاشتند که گاندوها بازی اول را با نتیجه ۷۷ بر ۷۱ پیروز شدند. در بازی دوم، کار برای شاگردان کوهیان سخت شد و تا دقایق پایانی مسابقه عقب بودند؛ اما با یک کامبک زیبا و تلاش و پشتکاری که داشتند توانستند با نتیجه ۸۱ بر ۸۰ تیم حریف را شکست دهند.

ذوب‌آهن نخستین فینالیست لیگ برتر بسکتبال

نظم‌آوران در بازی سوم عملکرد خوب دوبازی قبل را نداشت و گاندوها با نتیجه ۶۵ بر ۵۵ پیروز میدان شدند تا با سه برد متوالی نخستین تیم صعودکننده به فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال نام بگیرند.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان که امسال با ترکیبی از ملی‌پوشان و بازیکنان خارجی، تیم خوبی تشکیل داده است، با گذراندن مرحله اول و دوم مقدماتی به مرحله پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال صعود کرد.

شاگردان حاتمی در نخستین دیدار پلی‌آف مقابل مس رفسنجان قرار گرفتند که دوبازی متوالی از سه مسابقه خود را پیروز شدند و به مرحله دوم پلی‌آف راه یافتند.

شیمیدر هم حریف گرگان نشد

در این مرحله، گرگانی‌ها به مصاف اکسون تهران رفتند که این تیم را هم در دو بازی متوالی شکست دادند و به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. در نیمه نهایی مقابل تیم خوب و سابقه‌دار شیمیدر قرار گرفتند که بازی اول را با نتیجه ۸۱ بر ۷۲ به پیروزی رسیدند. در بازی دوم هم گرگانی‌ها با نتیجه نزدیک ۸۵ بر ۸۴ برنده میدان بودند، اما در بازی سوم این شیمیدر بود که گرگان را با نتیجه ۷۵ بر ۷۱ شکست داد تا این تیم صعودی راحت نداشته باشد.

در بازی سوم که از حساسیت خاصی برخوردار بود، شاگردان حاتمی با نتیجه ۸۴ بر ۸۲ و تنها دو امتیاز بیشتر موفق شدند رقیب ذوب‌آهن در فینال لیگ برتر بسکتبال شوند.

شانسی برابر برای قهرمانی

ذوب‌آهن و شهرداری گرگان در مرحله اول مقدماتی با یکدیگر هم‌گروه بودند و دو بار مقابل هم قرار گرفتند که یک بازی گرگان و یک بازی ذوب‌آهن به پیروزی رسیده است. یکی از تفاوت‌های این تیم دو در بازیکن خارجی است، گاندوها بدون بازیکن خارجی تا این مرحله رسیدند؛ اما شهرداری گرگان با استفاده از بازیکنان خارجی خود به فینال صعود کرده است.

نخستین بازی فینال لیگ برتر بسکتبال دوشنبه _پنجم اردیبهشت‌ماه_ در سالن بسکتبال آزادی با حضور هواداران دو تیم برگزار شد، کوارتر اول این دیدار با نتیجه ۲۰ بر ۱۹ به پایان رسید تا شاهد مسابقه‌ای نزدیک باشیم. کوارتر دوم هم با تساوی ۳۶ بر ۳۶ به پایان رسید؛ اما در کوارتر سوم، گرگان اختلاف را زیاد کرد و با نتیجه ۶۰ بر ۴۷ به رختکن رفت. گاندوها در دقایق آخر کوارتر چهارم به خود آمدند و امتیازاتی گرفتند، اما در آخر ۶۴ بر ۷۲ بازی را واگذار کردند تا گرگانی‌ها با حضور هواداران پرشور خود فاتح نخستین بازی فینال باشند.

ذوبی‌ها با برگشتی که به بازی داشتند، نشان دادند توانایی پیروزی برابر گرگان را دارند؛ اما باید دید در بازی دوم فینال امروز که چهارشنبه _هفتم اردیبهشت ماه_ از ساعت ۲۰:۱۵ در سالن بسکتبال آزادی برگزار می‌شود چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.

کد خبر 571200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.