برخی افراد فضای سبز آستارا را تخریب می‌کنند!

سرپرست شهرداری بندر آستارا با بیان اینکه برخی افراد به فضای سبز، گل‌ها و درختان شهر آسیب وارد می‌کنند، گفت: شهرداری هزینه زیادی برای فضای سبز شهری صرف می‌کند؛ بنابراین از شهروندان انتظار داریم در نگه‌داری آن با شهرداری همکاری کنند.

قاسم نوپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واحد فضای سبز آستارا در طول سال اقدام به کاشت حدود دوهزار اصله نهال و درختچه بومی و غیربومی زینتی در پیاده‌روها، پارک‌ها و حاشیه رودخانه‌ها می‌کند که ۳۰ درصد این درختان توسط برخی از شهروندان و احشام سرگردان در سطح شهر از بین می‌رود.

وی افزود: درحال‌حاضر درختان عنبر سائل حاشیه پارک شهید نثاریان، افرا جنگلی حاشیه رودخانه مرداب و درختان آلبالو خیابان شهید مطهری که با آغاز فصل بهار شکوفه داده بودند، توسط برخی شهروندان شکسته شده‌اند.

سرپرست شهرداری آستارا با بیان اینکه مسافران در هنگام حضور در این شهر برای برپا کردن چادر و اتراق وارد فضای سبز می‌شوند و آن را از بین می‌برند، خاطرنشان کرد: در بیشتر شهرهای گردش‌پذیر، شهرداری جایگاه‌هایی را مخصوص چادر زدن آماده کرده است؛ بنابراین مسافران باید در این جایگاه‌ها چادر خود را برپا کرده و از ورود به فضای سبز و تخریب گل و گیاهان خودداری کنند.

نوپور با بیان اینکه فضای سبز متعلق به همه شهروندان است و شهرداری برای ایجاد هر مترمربع آن، هزینه و وقت زیادی صرف می‌کند، تاکید کرد: درختان نقش بسیار مهم و حیاتی در زندگی ما انسان‌ها و سایر جانداران ایفا می‌کنند و کاشت و نگهداری یک نهال از گونه‌های درختی سایه‌دار، حدود ۱۰ سال طول می‌کشد؛ به همین دلیل از شهروندان انتظار داریم با خودداری از هرس، زدن شاخه و برگ و قطع درختان، در حفظ نگهداری فضای سبز شهری با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه کودکان در حضور والدین اقدام به چیدن گل‌ها و گیاهان فضای سبز شهری می‌کنند، تصریح کرد: والدین باید به فرزندان خود حفاظت از فضای سبز و گل و گیاهان را از کودکی آموزش دهند.

سرپرست شهرداری آستارا با تاکید بر اینکه شهرداری بدون همکاری و کمک شهروندان نمی‌تواند فضای سبز را حفظ کند، گفت: ۱۸ کارگر شهرداری به صورت شبانه روز وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۵ هزار نفر جمعیت در منتهی‌الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 571185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.