استفاده از ظرفیت گنجینه‌های شهر ضروری است

شهردار اصفهان با تاکید بر ضرورت استفاده ازظرفیت گنجینه‌های شهر، گفت: امروز ما میراث‌دار و امانت‌دار گذشتگان و بازنشستگان هستیم و امیدواریم بتوانیم این امانت را پاس نهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده، عصر امروز _سه‌شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه_ در آئین تجلیل از بازنشستگان شهرداری اصفهان «گنجینه‌های شهر» ضمن تشکر از زحمات بازنشستگان شهرداری اظهار کرد: امروز ما میراث‌دار و امانت‌دار گذشتگان و بازنشستگان هستیم که امیدواریم بتوانیم این امانت را پاس نهیم و به آیندگان بسپاریم.

وی با بیان اینکه بسیار خوشحالیم که همچنان زنجیره نسلی برقرار است، ادامه داد: بازنشستگان در اوج دانایی، تجربه و توانایی هستند، لذا امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این گنجینه‌های شهر به خوبی بهره ببریم.

۸۰ درصد داروها در سن سالمندی مصرف می‌شود

سید رضا اسحاقی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه در هر شبانه روز در ایران حدود چهار هزار نوزاد متولد می‌شود، اظهار کرد: از نکات قابل تأمل این است که در سن سالمندی به ازای هر شش زن سالمند یک مرد سالمند در ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: در ایران سن سالمندی را مرز ۶۰ سال به بالا تعیین کرده‌اند که این رقم در کشورهای مختلف اروپایی بالاتر و در کشورهایی چون هند و پاکستان پایین‌تر است.

عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی اصفهان گفت: طبق آمار ۸۰ درصد از داروهایی که داروسازان و شرکت‌های دارو تولید می‌کنند که در سن سالمندی مصرف می‌شود و این موضوع حامی پیام‌هایی است‌.

وی افزود: سن سالمندی برابر با قدرت ناشی از تجربه است، در حالی که سال‌های سال، برای اذهان ما سالمندی با ناتوانی و ضعف جسمانی پیوند خورده است.

اسحاقی با بیان اینکه قدرت، توانایی و کوه تجربه از شاخصه‌های یک سالمند است، بنابراین در دوران به اصطلاح بازنشستگی قرار بر نشستن نیست، ادامه داد: اساساً ما برای تحرک خلق شده‌ایم، نشستن جز باورهای ما برای سن سالمندی شده است، اما اسکلت بدنی که توسط خدا خلق شده است، منطبق بر تحرک است، بنابراین تحرک بدنی و ذهنی و فکری باید در دوران بازنشستگی رقم بخورد.

وی با تاکید بر اینکه تحرک از نان شب برای یک سالمند واجب‌تر است، گفت: طبق بررسی انجام شده، کیفیت زندگی سالمندانی که به صورت زوجی زندگی می‌کنند به مراتب از سالمندانی که به صورت تکی زندگی می‌کنند، بهتر است.

کد خبر 571133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.