اجرای طرح آموزش ایمنی عبور و مرور به دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها

رئیس پلیس راه استان اصفهان از اجرای طرح ایمنی عبور و مرور و آموزش دانش‌آموزان مدارس روستایی حاشیه راه ها توسط کارشناسان پلیس راه استان اصفهان، خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح آموزش ایمنی عبور و مرور به دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، آموزش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده‌ها، وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی با بیان اینکه طی مدتی به علت شیوع ویروس کرونا کلاس‌های درس دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شد، افزود: اکنون که آموزش مدارس به صورت حضوری دنبال می‌شود، برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور کارشناسان در مدارس حاشیه راه انجام شده است که کارشناسان پلیس راه به صورت چهره به چهره آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه دهند تا به یاری خدا شاهد حوادثی برای دانش‌آموزان در حاشیه راه‌ها نباشیم.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی به علت داشتن جثه کوچک و ناتور میدان دید، صدمات بسیاری را از تصادفات رانندگی متحمل می‌شوند، ادامه داد: راهکار پیشگیری از حوادث ترافیکی برای این گروه از کاربران ترافیک، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی، عبور و مرور و ترافیک در بین آنها است.

وی خاطرنشان کرد: مربیان و والدین باید شیوه صحیح و ایمن رفت و آمد به مدرسه به عنوان عابر پیاده و رفت و آمد ایمن در راه مدرسه با سرویس مدرسه و وسایل نقلیه را به دانش‌آموزان بیاموزند تا فرهنگ‌سازی میان آنها نهادینه و به نسل‌های بعد منتقل شود.

کد خبر 571091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.