۲ کارخانه تولید قطعات اپل در چین تعطیل شد

با افزایش تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در چین، فعالیت دو کارخانه بزرگ تأمین‌کننده قطعات اپل واقع در شرق چین به حالت تعلیق درآمد و همه کارمندان در خوابگاه‌های خود قرنطینه شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروه فناوری فاکس‌کان (Foxconn Interconnect Technology)، یکی از شرکت‌های تابعه تأمین‌کننده قطعات اپل، پس از گزارش تعداد جدیدی از موارد ابتلاء به کووید -۱۹، فعالیت دو کارخانه تأمین‌کننده قطعات اپل را که تحت مدیریت خود داشت تعطیل و کارمندان هر دو شرکت را در خوابگاه‌هایشان قرنطینه کرد.

کارخانه‌های مذکور که به‌عنوان FIT شناخته می‌شوند، تأمین‌کننده بعضی از قطعات برای شرکت‌های متخصص در محصولات بی‌سیم و اینترنت‌اشیا (IoT) از جمله برندهای لینکسیس (Linksys)، بلکین (Belkin)، ومو (Wemo) و فین (Phyn) هستند و خارج از مرزهای شانگهای، در شهر کوچک «کونشان» استان جیانگ‌شو واقع در فاصله شانگهای و سوژو قرار دارند.

سخنگوی فاکس‌کان، ضمن اشاره به این موضوع که عملیات تأمین قطعات در محوطه اصلی فاکس‌فان ادامه دارد و با توجه انتقال روند تولید به مکانی دیگر، تعلیق فعالیت شرکت‌ها اثر محدودی خواهد داشت، گفت: «ازآنجاکه پیش از این مقرر شده بود عملیات تولید در کارخانه‌های پشتیبان انجام گیرد، محصولات اصلی کارخانه در انبار حمل‌ونقل خارج از کشور قرار دارند و سطح موجودی هنوز کافی است. لذا تأثیر تعطیلی موقت کارخانه‌ها بر تجارت شرکت محدود است.»

چین درحال‌حاضر با بدترین شیوع کووید -۱۹ خود از اوایل سال ۲۰۲۰ تاکنون مواجه است و میلیون‌ها نفر از ساکنان آن در قرنطینه هستند؛ چراکه این کشور همچنان برای از بین بردن کامل ویروس در مرزهای خود به استراتژی بحث‌برانگیز «دینامیک صفر کووید» پای‌بند است. به‌این‌ترتیب دومین قدرت اقتصادی جهان در اواخر ماه مارس به اعمال قرنطینه سختگیرانه در شانگهای اقدام کرد که البته این حرکت به ایجاد اختلال در فرآیند تولید بعضی از شرکت‌های بین‌المللی از جمله تسلا و همچنین کمبود مواد غذایی منجر شد که این شرایط با اتفاقی نادر در میان ساکنان این کشور، یعنی مخالفت عمومی همراه بوده است.

کد خبر 571081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.