اصفهان باید صادرکننده مدیر باشد/شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی اولویت تأمین اجتماعی است

مشاور و بازرس ویژه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: اصفهان باید صادرکننده مدیر باشد، باید اینگونه باشد که اگر جایی دچار مشکل شدیم از اصفهان مدیر ببریم همچنین نکته دیگری که در حوزه تأمین اجتماعی اینکه باید پرداخت‌ها با عدالت باشد، کاهش پرداخت از جیب مردم توصیه مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد اسفندیاری؛ معاون فرهنگی اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در آئین تودیع و معارفه مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان، با گرامیداشت یاد شهدا و سرداران بزرگ استان اصفهان، اظهار کرد: به فرموده امیرالمومنین (ع) مسئولیت‌ها امانتی برای خدمت به مردم و آنقدر ارزشمند است که در بسیاری از روایات در حد ایمان به خدا والاترین ارزش‌ها شمرده شده است.

وی با اشاره به ارزش طواف خانه خدا که شش هزار حسنه دارد، افزود: گره‌گشایی از کار مردم و مؤمن ۱۰ هزار برابر از طواف خانه خدا ارزش دارد، پس خدمت به مردم آن هم در نظام جمهوری اسلامی افتخار است و اگر توفیق خدمت پیدا کردیم باید خدا را شکر کنیم و اگر مسئولیت را از دوش‌تان برداشتند هم باید خدا را شکر کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان را خدمت‌گذار محروم‌ترین قشر جامعه دانست و گفت: در کنار کارگران که سرمایه و قشر مولد کشور هستند، کارفرمایان و بسیاری از اساتید و پزشکان نیز عضو تأمین اجتماعی هستند اما قاطبه اعضا، همان قشر کارگر و محروم جامعه است که خدمت به آنها بالاترین ارزش است.

وی در واکنش به انتقاداتی که درباره سیاست‌زدگی در برخی انتصابات تأمین اجتماعی مطرح می‌شود، تصریح کرد: بحث‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود یا از روی بی‌اطلاعی یا از نداشتن تحقیق است و در برخی جاها هم نباید سیاست‌زدگی کرد اما سیاسی برخورد می‌شود، به عنوان معاون امور رسانه‌ها و فرهنگی اجتماعی این سازمان که موضوع انتصابات در حوزه ما صورت می‌گیرد باید اطمینان دهم که تمام انتصابات در استان‌ها به شکل درون سازمانی صورت گرفت.

اسفندیاری با اشاره به مدیرانی که سابقه طولانی مدیریت دارند، گفت: این درد در حوزه درمان سه استان وجود داشت که در عین وجود نیروی متخصص، کارشناس و متدین، در گردش کار آنها در حد کارشناس نگهداشته شده بودند در حالی که برخی مدیران بیش از ۲۱ سال سابقه مدیریت داشتند، در حالی که باید به پرورش و تربیت نیروها در سازمان‌ها اهمیت داد.

استان فرماندهان جنگ باید در زمان صلح سردار داشته باشد

معاون فرهنگی اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی چرخش پست‌های مدیریتی بین عده‌ای خاص را نادرست دانست و اعلام کرد: استان اصفهان که اکثر فرماندهان جنگ را پرورش داد و فرماندهان لشکر حضرت رسول (ص) و بسیاری از فرماندهان لشکرهای بزرگ استان تهران همه اصفهانی بودند، آیا نباید در زمان صلح در ادارات و سازمان‌های مختلف به اندازه کافی سردار داشته باشد؟ آیا این درست است که همه نیروها را در حد گروهبان و ستوان نگهداریم؟ اینها نباید به سردار تبدیل شوند؟ این یک ایراد است.

وی این ایراد را به مدیران قبلی تأمین اجتماعی وارد دانست و گفت: این عین سیاست‌زدگی است که چرا افراد دیگر را رشد نداده‌اید؟ از سوی دیگر با موضوعی که به شدت با آن مشکل داریم، تضاد منافع است به این معنا که برای ما پذیرفته شده نیست که مدیر تأمین اجتماعی در استان، سهامدار بخش خصوصی باشد یا دقیقاً روبه‌روی مرکز درمانی تأمین اجتماعی درمانگاه داشته باشد حتی یکی از استانداران که پزشک بوده، در مدت شش هفت سال استانداری خود با تأمین اجتماعی هم قرارداد داشته و مسئول فنی بوده است و این به معنای ضایع کردن حق کارگر است، زیرا مسئول فنی یعنی باید تمام وقت در مرکز باشد و سوال اینجاست که چگونه یک استاندار می‌تواند همزمان استانی را بگرداند و مسئول فنی هم باشد؟

اسفندیاری با تاکید بر لزوم برخورد با چنین تخلفاتی در تأمین اجتماعی، ادامه داد: در سه استان محروم چنین تخلفاتی گزارش شده است که هم مدیر درمان و هم استاندار باید تحت پیگرد قرار گیرند، برای انتخاب مدیران ستاد نیز اکثریت قریب به اتفاق افراد کسانی بودند که یا در بدنه تأمین اجتماعی کار کرده یا در وزارت رفاه بوده‌اند.

وی خواستار قضاوت منصفانه درباره انتصاب‌های تأمین اجتماعی شد و گفت: هیچیک از انتصاب‌ها بدون ارتباط کاری نبوده است، هر کس از بیرون آمده به نوعی با این سازمان ارتباط داشته است، بنابراین برخلاف مطالبی که در برخی گروه‌ها منتشر می‌شود، اعلام می‌کنیم که مدیران جدید با سازمان ارتباط داشته‌اند و بدنه آن را می‌شناسند، تنها تفاوت اینجاست که تاکید بر رشد افراد از رده‌های پایین به بالاست.

کاهش پرداخت از جیب مردم توصیه مقام معظم رهبری است

معاون فرهنگی اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی یکی از دلایل طولانی شدن روند انتخاب مدیران جدید برای تأمین اجتماعی را انتخاب بهترین گزینه دانست و گفت: گزینه‌هایی که برای حوزه درمان مدنظر بودند، دعوت به گفت‌وگو شدند و سعی کردیم بهترین گزینه را با گفت‌وگو برای شناخت انتخاب کنیم؛ البته همه گزینه‌ها متدین، کاربلد و متخصص بودند و همدیگر را سفارش می‌کردند اما بدون تعارف کسی که خودش به دنبال مسئولیت بوده را حذف کردیم و حتی در انتصابات درنظر نمی‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه دکتر رجالی نیز اشتیاقی برای پذیرش مسئولیت نداشت، گفت: گرچه دوست داشتیم جوان‌تر از مدیران کنونی انتخاب کنیم اما دیدیم جوان‌ترها تجربه لازم را کسب نکرده‌اند و قول گرفتیم و قول می‌گیریم اگر یک سال دیگر قرار بر این شد که جابه‌جایی انجام شود باید با انبوهی از گزینه‌ها روبه‌رو باشیم.

اسفندیاری با تاکید بر اینکه اصفهان باید صادر کننده مدیر باشد، خاطرنشان کرد: همانگونه که در زمان جنگ و دوره‌های گذشته رایج بود، باید اینگونه باشد که اگر جایی دچار مشکل شدیم از اصفهان مدیر ببریم همچنین نکته دیگری که در حوزه تأمین اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار بوده این است که باید پرداخت‌ها با عدالت باشد، کاهش پرداخت از جیب مردم توصیه مقام معظم رهبری است.

جامعه پزشکی ایثار کند / در‬ زمینه تعرفه‌ها باید وضعیت اقتصادی را درنظر بگیریم

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی از تعرفه‌های واحد، رنج می‌برد، گفت: باید تعرفه‌ها واحد شود اما ضمن اینکه برای پزشکان و همه ارزش قائل هستیم می‌گوئیم اگر فکر می‌کنید تعرفه‌های پزشکی واقعی نیست، پزشکان نیز تا حدودی کوتاه بیایند، برخی پزشکان انتظار داشتند تعرفه‌های پزشکی متناسب با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگر افزایش پیدا کند اما با اینکه قبول داریم هزینه‌های درمان سنگین است باید جامعه پزشکی نیز ایثار و از خودگذشتگی کند بالای ۸۰ درصد جامعه پزشکی این گونه هستند و در زمینه تعرفه‌ها نیز باید وضعیت و جیب مردم و وضعیت اقتصادی در نظر بگیریم.

شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی اولویت سازمان تأمین اجتماعی است

علیرضا جلولی مشاور و بازرس ویژه مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در ادامه این سازمان را وامدار همه ۴۷ میلیون نفر بیمه شده اصلی سازمان و بلکه همه مردم ایران دانست و گفت: امیدواریم مدیران جدید بدانند که چه مسئولیتی را تحویل می‌گیرند و وضعیت به گونه‌ای است که تلاش شبانه‌روزی و مجدانه را از سوی مدیران جدید می‌طلبد.

وی نکته مغفول مانده را استفاده از متخصصان دانست و افزود: این نکته را نباید فراموش کنیم که کارشناسان متخصصی در حوزه درمان و بیمه در طول این سال‌های متمادی به هر دلیل و انگیزه‌ای دیده نشده‌اند سفارش اکید مقام عالی سازمان استفاده از نیروهای مجرب، کارآزموده و جوان و دارای انگیزه‌های انقلابی برای خدمت به سازمان و بیمه شدگان است که اگر بخواهیم در یک عبارت خلاصه کنیم شایسته سالاری و شایسته گزینی است که باید به عنوان پنجره واحد ما به منابع انسانی سازمان در بیمه و درمان در استان شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم از خدمات دکتر محسن ریاضی و دکتر علی اعتصام‌پور تقدیر و مرتضی حاجی کاظمی به عنوان سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان و دکتر محمد رجالی به عنوان مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان معرفی شد.

کد خبر 571077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.