کسب عنوان برتر در ۳ بخش فضای سبز توسط شهرداری منطقه ۵

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه ۵۷۹ هزار و ۹۴ متر مربع فضای سبز دارد، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز، عنوان برتر در سه بخش گل‌کاری باغچه‌ها، طرح و گلکاری فلاورباکس‌ها و طرح المان‌های نوروزی در مناطق پانزده‌گانه شهرداری به منطقه پنج رسید.

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درختان، درختچه‌ها و گل‌ها به لحاظ زیبایی از نظر شکل‌گیری، رنگ و تنوع بوته در رابطه با فضای سبز اهمیت بسیار زیادی دارد که از این رو ۴۵۳۴ متر مربع باغچه‌های سطح منطقه پنج با گل‌های فصل و دائم، گل‌کاری شده است.

وی ادامه داد: احداث باغچه در پارک ملت، خیابان علامه جعفری، پارکینگ خیابان وحید، سالن مطالعه میرعماد سپاهان‌شهر، نصب هشت المان فضای سبز و کاشت ۲۲۰ فلاور باکس از جمله اقدامات شهرداری برای افزایش سطح فضای سبز منطقه پنج بوده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه آمار کل فضای سبز این منطقه ۵۷۹ هزار و ۹۴ متر مربع، سرانه فضای سبز اکولوژیک منطقه ۷۶.۴۲ متر مربع و سرانه فضای سبز در اختیار ۲۵.۲۷ متر مربع است، خاطر نشان کرد: در بوستان‌های محلی و شهری، تمهیداتی همچون گل‌کاری، واکاری درختان و اصلاح سطح چمن نیز انجام شده است.

وی اظهار کرد: گل‌کاری حدود ۵۷۹۰۹۴ مترمربع باغچه‌های منطقه با گل‌های فصل، اصلاح و واکاری باغچه‌های گل دائم، کاهش سطوح سخت جزایر ترافیکی چهارراه‌ها و تقاطع‌ها با احداث باغچه‌های جدید و کاشت گیاهان مقاوم به کم‌آبی، از دیگر فعالیت‌های شهرداری منطقه پنج در حوزه فضای سبز بوده است. هرس درختان و درختچه‌ها، کاشت درختان مقاوم نسبت به کم‌آبی، حذف شاخه‌های خشک، آفت‌زده و بیمار، حذف تنه‌جوش و پاجوش درختان، کُنده‌های باقی‌مانده، واکاری و نوکاری درختان و درختچه‌های گل‌دار، جلوه خاصی در زیبایی فضای سبز منطقه ایجاد کرده است.

رضایی خاطرنشان کرد: بهسازی و بازسازی فضای سبز عرصه‌های در غیر اختیار از جمله امام‌زاده‌ها، مساجد، پادگان‌ها، گل‌کاری باغچه‌های مدارس و مساعدت در بازسازی و بهسازی فضای سبز ادارات موجود در منطقه پنج از دیگر اقدامات شهرداری این منطقه بوده است.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز، عنوان برتر در سه بخش گل‌کاری باغچه‌ها، طرح و گلکاری فلاورباکس‌ها و طرح المان‌های نوروزی در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان به منطقه پنج رسید.

کد خبر 571050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.